hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > بهشت زهرا روزانه ۱۷۰ فوتی کرونایی پذیرش می‌کند

بهشت زهرا روزانه ۱۷۰ فوتی کرونایی پذیرش می‌کند

خال گفت: به طور متوسط ۱۷۰ نفر در روز متوف کرونایی داریم که تقریبا نیمی از جان باختگان کرونایی مربوط به استان تهران هستند.
 سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) در حاشیه دیدار اعضای شورای سیاستگذاری که در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد، اظهار کرد: با شیوع بیماری کرونا در اول اسفند ۱۳۹۸ همه بخش‌ها دچار تحیر شده بودند و در تمام دنیا آمادگی برای مواجهه با این ویروس وجود نداشت. ضمن اینکه انتهای این بحران نیز نامعلوم بوده و هست و نمی‌توان پایانی برای آن در نظر گرفت و این شرایط را وخیم‌تر می‌کند.
مدیر عامل سازمان بهشت زهرا (س) با اشاره به فعالیت خستگی ناپذیر ۲۲۰۰ نفر پرسنل زحمت کش این سازمان گفت: در امور متوفیان ۲۴ فرآیند اعم از تغسیل، تکفین، تدفین و مراسم و... انجام می‌شود که همکاران این سازمان، بی‌وقفه در این حوزه مشغول کارند و ۱۵۰ نفر از ایشان نیز متأسفانه دچار بیماری کرونا شدند، ولی به لطف الهی سلامت خود را به دست آوردند. در این دوران چندین بار تست‌های لازم از ایشان صورت گرفته و امیدواریم بتوانیم حافظ سلامتی این عزیزان و خانواده‌هایی که به بهشت زهرا (س) می‌آیند باشیم.
سعید خال افزود: در پیک کرونا روزانه به طور متوسط ۲۰۰ نفر فوتی در بهشت زهرا (س) پذیرش می‌شد که با شیوع کرونا برخی روز‌ها به ۴۰۰ نفر هم رسید. به طور متوسط ۱۷۰ نفر در روز، متوفیان کرونایی داریم. ۴۰ درصد فوتی‌های کشور از کرونا در تهران اتفاق افتاده است، ولی هیچگاه وقفه‌ای در انجام وظایف صورت نگرفته است.
مدیرعامل بهشت زهرا (س) گفت: با وجود اینکه برخی کشور‌ها گور‌های دسته جمعی یا موقت برای تدفین متوفیان از کرونا درست کرده‌اند و یا به سوزاندن اجساد روی آورده‌اند، اما براساس وظیفه شرعی و انسانی خود تنها کشوری هستیم که تطهیر متوفیان را با آب و براساس اصول شرعی انجام می‌دهیم. ضمن اینکه به متوفیان سایر ادیان رسمی کشور نیز در گورستان‌های اختصاصی خود یاری رسانده‌ایم.
سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن قدردانی از تلاش‌های مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) و همکاران ایشان گفت: جایگاه متعالی و فضیلت خدمت به خلق خدا در تعالیم مترقی اسلام، دارای مرتبت رفیع و منیعی است و عوامل سازمان بهشت زهرا (س) در زمانی که بسیاری از افراد حاضر به حضور در صحنه مقابله با بیماری کرونا نبودند به خوبی و بصورت تخصصی و با رعایت کرامت انسانی بیش از ۳۰ هزار بیمار کرونایی از دنیا رفته مورد تغسیل و تکفین قرار داده و با عزت مراسم خاک سپاری آن‌ها را انجام دادند و تسلی خاطر بازماندگان بودند.
عاملی گفت: در ایام دنیاگیری ویروس منحوس کرونا، این همکاران شما بودند که همراه با کادر درمان و گروه‌های داوطلب و جهادی جلوه‌های فراموش نشدنی و تاریخی از مواسات و همدلی به نمایش گذاشتند و با از خودگذشتگی لحظات زیبایی از نوع‌دوستی آفریدند.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تدفین متوفیان در مزار‌هایی که خودشان انتخاب می‌کنند امری پسندیده است؛ چرا که جداسازی ایشان می‌تواند مشکلات اجتماعی در آینده پدید آورد و اضطراب و نگرانی بازماندگان را افزایش دهد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد