hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > میزبانی: عبور از خط پایان نتیجه خوبی برای دوچرخه‌سواری ایران در المپیک است

میزبانی: عبور از خط پایان نتیجه خوبی برای دوچرخه‌سواری ایران در المپیک است

پیشکسوت دوچرخه سواری ایران گفت: افرادی مانند سلگی و صفرزاده که جزو خانواده دوچرخه سواری بودند در انتخابات ثبت نام کردند، اما متاسفانه تایید صلاحیت نشدند.
قادر میزبانی در گفت‌وگو با میزان، درخصوص روند تمرینات تیم ملی دوچرخه سواری جاده و اینکه هنوز تکلیف رکابزن المپیکی مشخص نشده، اظهار داشت: اطلاعات دقیقی از روند اردو‌ها و تمرینات تیم ملی ندارم؛ اما می‌دانم کادر فنی و ملی‌پوشان تمام تلاش‌شان را می‌کنند تا بهترین نتایج از آن دوچرخه سواری ایران شود. اینکه تصور کنیم با انتخاب هرچه سریع‌تر رکابزن المپیکی نتیجه بهتری در المپیک خواهیم قرار گرفت تفکر غیر منطقی و اشتباهی است؛ چرا که مسائلی از این دست که از سوی برخی منتقدان مطرح می‌شود مربوط به امور زیرساختی در دوچرخه سواری است و برای نتیجه گرفتن در رویدادی مانند المپیک نیاز به برنامه‌ریزی بلند مدت و چندین ساله داریم.

وی خاطرنشان کرد: منظور از نتیجه خوب گرفتن در المپیک برای دوچرخه‌سواری ایران کاملا معنا و مفهوم متفاوتی با نتیجه‌ای است که تیم‌های صاحب‌نام جهان کسب می‌کنند. دوچرخه سواری جاده ایران با توجه به شرایطی که دارد همین که در المپیک بتوانیم بهتر از ادوار قبل از خط پایان عبور کنیم، نتیجه خوبی محسوب می‌شود. کشور‌هایی مانند ژاپن، کره جنوبی، چین و هنگ‌کنگ که هم از نظر اقتصادی و هم از نظر کیفی در سطح بالاتری از ما قرار دارند، هنوز به سطحی نرسیده‌اند که در بخش جاده در المپیک خودی نشان دهند، پس نباید با انتظارات بیجا، استرس مضاعفی به رکابزنی که در المپیک حضور خواهد داشت، وارد کنیم.

ملی‌پوش سابق دوچرخه سواری در واکنش به صحبت‌های محمود پراش در مورد ضعف محمد گنج‌خانلو در مسیرهای سربالایی و احتمال بسیار کم برای حضور وی در المپیک تصریح کرد: این مسائل در بخش جاده کاملا حل شده است و خود ورزشکاران این رشته هم به خوبی از این موضوعات مطلعند و می‌دانیم که هر رکابزنی در یک بخش تبحر بیشتری دارد و نقطه قوتش محسوب می‌شود و برای اعزام دوچرخه سواران به رویداد‌های مختلف، مسیر مسابقات باید با فرد شرکت کننده مطابقت داشته باشد. درکل اگر سرمربی تیم ملی هم صحبتی در این خصوص داشته کاملا منطقی است چراکه این مسائل از نظر علم تربیت بدنی نیز اثبات شده است.

میزبانی در پایان در مورد انتخابات ریاست این فدراسیون اظهار داشت : من واقعا شناختی از کاندیدا‌های تایید صلاحیت شده ندارم و برای همین نمی‌توانم نظری در خصوص این افراد بدهم. امیدوارم هرکسی که رییس فدراسیون می‌شود، دغدغه‌ای جز کمک به این رشته نداشته باشد. افرادی که جزو خانواده دوچرخه سواری بودند در انتخابات ثبت نام کردند، اما متاسفانه تایید صلاحیت نشدند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد