hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > آخرین جزئیات پروژه خط ۲ مترو اصفهان

آخرین جزئیات پروژه خط ۲ مترو اصفهان

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان گفت: تی. بی. ام غربی جبهه شمال شرق خط دو متروی اصفهان ظرف ۱۵ روز آینده وارد ایستگاه لاله می‌شود.

محمدرضا بنکدار هاشمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۸ عملیات حفاری خط دو مترو اصفهان به صورت تونل‌های دو چشمه به قطر ۶.۵ متر با استفاده از تی. بی. ام هایی از جبهه شمال شرق آغاز شده و ایستگاه‌ها یکی پس از دیگری در حال احداث است.

وی افزود: در خط دو مترو اولویت نخست اجرا از سمت ایستگاه دارک (شمال شرق اصفهان) تا ایستگاه مدرس نجفی (بخش غرب اصفهان) به طول ۱۴.۵ کیلومتر با ۱۶ ایستگاه برنامه‌ریزی شده است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان با بیان اینکه دستگاه‌های تی. بی. ام از جبهه شمال شرق از ایستگاه دارک به سمت زینبیه، عاشق اصفهانی و عمان سامانی حرکت کرده و تی. بی. ام غربی این جبهه کاری تا ۱۵ روز آینده وارد ایستگاه لاله می‌شود، گفت: با ورود تی. بی. ام به ایستگاه لاله، ایستگاه پنجم را از سمت شمال شرق خط دو مترو فتح خواهیم کرد.

وی ادامه داد: تی. بی. ام شرقی جبهه شمال شرق نیز طی چند ماه اخیر به دلیل نقص فنی در ایستگاه عمان سامانی متوقف بود، در این راستا از هفته گذشته با تأمین تجهیزات عملیات حفاری به سمت لاله از سر گرفته شد.

بنکدار هاشمی با بیان اینکه حرکت تی. بی. ام ها در ادامه به سمت ایستگاه‌های شاهد، قدس و امام علی (ع) خواهد بود، اظهار کرد: امسال در صدد آغاز عملیات احداث سه ایستگاه آمادگاه، حافظ و امام علی (ع) هستیم تا با آغاز عملیات عمرانی در بخش میانی شهر، شاهد انجام عملیات عمرانی در کل خط دو مترو باشیم.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات ایستگاه مترو قدس رفع شده و عملیات اجرایی احداث آن در حال حاضر با پیشرفت قابل توجهی در حال انجام است، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط خاک زمین، روزانه به طور میانگین هر یک از دستگاه‌های تی بی ام، ۱۰ تا ۱۵ متر حفاری در خط دو مترو انجام می‌دهد.

مدیر عامل سازمان قطار شهری اصفهان با بیان اینکه طول حفاری‌های انجام شده در دو سال گذشته در مجموع حدود هفت هزار و ۵۰۰ متر بوده است، گفت: پیشرفت فیزیکی خط دو مترو در بخش سازه و سیویل حدفاصل دارک تا کهندژ حدود ۳۰ درصد است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد