hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > تامین واگن نقطه بحرانی توسعه مترو است / علی رغم حاکمیتی بودن حمل و نقل عمومی، از آن پشتیانی نمی‌شود

تامین واگن نقطه بحرانی توسعه مترو است / علی رغم حاکمیتی بودن حمل و نقل عمومی، از آن پشتیانی نمی‌شود

حناچی گفت: نقطه بحرانی ما در توسعه مترو تامین واگن است و اکنون به اندازه‌ای که زیرساخت‌ها توسعه یافتند، اما واکنش‌های توسعه نیافتگی منفی هستند.
پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث نخستین قطعه از خط ۱۰ مترو تهران اظهار کرد: خوشحال هستیم که امروز یکی از بحران های منطقه ۲۲ با توسعه مترو رفع می‌شود.
وی ادامه داد: نبود حمل و نقل عمومی باعث ترافیک در شهر می‌شود و امیدوار هستیم با توسعه این خط بار ترافیکی کاهش یابد.
شهردار تهران با اشاره به تراکم جمعیتی مترو گفت: توسعه این خط باعث می‌شود تا تراکم جمعیتی در سایر ایستگاه‌ها کاهش یابد. برای مثال در مترو صادقیه تراکم جمعیت زیاد است و با احداث این خط افرادی که از سوی کرج وارد ایستگاه صادقیه می‌شوند می‌توانند در وردآورد پیاده شوند.
حناچی گفت: احداث خط ۱۰ جمعیت مترو را تعدیل می‌کند. در این دوره متوسط ۱۰ کیلومتر در سال به مترو افزوده شد و تلاش کردیم سرعت توسعه مترو افزایش یابد. در شرایط تحریم ظالمانه و کرونا دو موضوع آلودگی و ترافیک که راه حل توسعه حمل و نقل عمومی است، هیچ گاه تضعیف نشده و به نظر ما حمل و نقل عمومی حاکمیتی است، اما مورد پشتیبانی قرار نگرفته است.
وی درباره نقش حمل و نقل ریلی گفت:  مناطق توسعه یافته با وجود حمل و نقل ریلی توسعه یافته اند یا مکان‌های دیگر با این شرایط واجد سرمایه گذاری می‌شوند. ما در ادامه خط ۳ و در جنوب تهران هدف توسعه فضا‌های تجاری را دنبال کردیم.
شهردار تهران افزود: هدف ما اتصال تهران به نقاط اقماری است. چنانچه به هشتگرد رسیدیم و به دنبال اتصال فرودگاه امام خمینی به پرند هستیم و فکر می‌کنم با این اتصال ۳۰۰ الی ۴۰۰ هزار مسافر از این مترو استفاده می‌کنند.
حناچی گفت: نقطه بحرانی ما در این برنامه تامین واگن است و اکنون به اندازه اینکه زیرساخت‌ها توسعه یافتند، اما واکنش‌های توسعه نیافتگی منفی است و این مشکل باید به صورت عاجل حل شود و لذا به دنبال حرکت به سمت قطار ملی هستیم.
وی با اشاره به اتوبوس‌های برقی گفت: انشاالله یکی از خطوط بی آر تی تهران به صورت برقی می‌شود و امیدواریم با همکاری معاونت علمی گره خودرو‌های برقی در تهران را حل کنیم و برقی شدن موتور‌ها هم باعث تحول می‌شود.
شهردار تهران گفت: اتصال شبکه ریلی تهران به شهرهای اقماری و استفاده از ظرفیت‌های موجود برای خدمت به شهروندان موضوعی مهمی است که آنرا دنبال می‌کنیم.
وی با اشاره به حادثه افغانستان گفت: شب گذشته در میدان آزادی ویدئو مپینگی به منظور همدردی با مردم ایران و افغانستان برگزار شد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد