hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > بازدید هوایی نمایندگان از حوضه زاینده‌رود و کارون/ گزارش سفر در جلسه با وزرا بررسی می‌شود

بازدید هوایی نمایندگان از حوضه زاینده‌رود و کارون/ گزارش سفر در جلسه با وزرا بررسی می‌شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: هیئتی سه‌نفره در هفته قبل از نمایندگان استان برای کسب آگاهی بیشتر از وضع موجود بازدید هوایی از حاشیه زاینده‌رود و سرچشمه‌های آن داشتند و پیگیری‌های ما در سطح ملی برای رفع دغدغه آب استان ادامه دارد.
عباس مقتدایی امروز اظهار داشت: در هفته گذشته روزهای پرکاری در رسیدگی جدی‌تر به مسأله زاینده‌رود داشتیم و نمایندگان مجلس با مقامات عالی کشور و مسؤولانی که می‌توانستند به نحوی به حل مشکلات زاینده‌رود کمک کنند جلساتی برگزار کردند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: در هفته پیش رو هم این جلسات با وزیران مربوطه ادامه می‌یابد به همین دلیل تیمی متشکل از سه‌نفره از نمایندگان استان در مجلس شامل بنده، حجت‌الاسلام میرزایی و حجت‌الاسلام نقدعلی از سطح زیر کشت، سرچشمه‌ها و دو حوضه آبریز زاینده‌رود و کارون به‌صورت هوایی بازدید کردند.

 
وی هدف از این سفر کاری را کسب آگاهی عمیق‌تر از مباحث مربوط به زاینده‌رود و گره‌های ایجاد شده در مسیر رودخانه دانست و ادامه داد: در طی بازدید مشاهده شد که سطح زیادی در استان اصفهان و استان هم‌جوار زیر کشت قرار دارد ولی بعید است که آب کافی برای این میزان کشت بتواند تأمین شود و اگر تدبیر مناسب و حمایت کافی از کشاورزان صورت نگیرد خسارات زیادی ایجاد می‌کند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: استان اصفهان که می‌تواند برای کشور خلق ثروت بکند اکنون در زمینه کشاورزی و دام با نقیصه‌های زیادی رو به رو شده و برای پیگیری موضوع امروز جلسه‌ای در تهران با حضور استاندار اصفهان برگزار می‌شود و مقامات استانی در سطح ملی برای رفع این مسأله تلاش می‌کنند.

 
مقتدایی در پایان در مورد پروژه‌های انتقال آب به استان اصفهان هم توضیح داد: بررسی پروژه‌های انتقال آب در دستور کار این سفر نبود و آبراه‌ها و سرچشمه‌ها و مناطق زیر کشت که باید در میان‌مدت و بلندمدت مورد توجه قرار گیرند مورد بازدید قرار گرفتند که گزارش این سفر در اولین جلسه مجمع نمایندگان استان قرائت خواهد شد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد