hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > تهران| شرکت‌های لبنی متخلف ۸۰ میلیارد تومان ‌جریمه شدند

تهران| شرکت‌های لبنی متخلف ۸۰ میلیارد تومان ‌جریمه شدند

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران با اشاره به جرائم شرکت‌های تولیدکننده محصولات لبنی در سطح استان تهران گفت: تاکنون به دلیل تخلفات صورت گرفته شرکت‌های لبنی ۸۰ میلیارد تومان جریمه شدند.


محمدعلی اسفنانی در جلسه تنظیم بازار با اشاره به‌ضرورت تعیین قیمت مواد لبنی در بازار اظهار داشت: قیمت تمام‌شده شیر باید مشخص شود شرکت‌های تولیدکننده محصولات لبنی 38 قلم کالا تولید می‌کنند که 3 قلم همچون شیر، ماست و پنیر باید به‌صورت سالانه تعیین قیمت شود.

او بیان کرد: متأسفانه تاکنون این اقدام انجام‌نشده است و با توجه به اینکه در 4 سال گذشته قیمت 750 تومان بوده، سال گذشته به شکل توصیه‌ای اعلام کردند که قیمت مواد لبنی با 2500 تومان عرضه شود که البته اکنون با قیمت 4700 تومان در بازار به فروش می‌رسد است و تا زمانی که این نقایص برطرف نشود مشکلات باقی است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران با اشاره به جرائم شرکت‌های تولیدکننده محصولات لبنی افزود: تاکنون به دلیل تخلفات صورت گرفته شرکت‌های لبنی 80 میلیارد تومان جریمه شدند، تفاوت قیمت از سوی سازمان حمایت از مصرف‌کننده، تولیدکنندگان و برخی عوامل دیگر سبب مشکلاتی شده است و تا زمانی که حلقه‌های واسط به‌درستی عمل نکنند نمی‌توان انتظار برطرف شدن مشکلات را داشت و این‌گونه جرائم نیز اثر خاصی بر بازار نمی‌گذارد.

اسفنانی عنوان کرد: در بازرسی‌های انجام‌شده تاکنون هزار و 585 اکیپ اعزام شده‌اند که 10 هزار و 332 مورد بازرسی داشتند که برای 3 هزار و 600 تشکیل پرونده صورت گرفته که بیش از 7 میلیارد تومان جریمه برای آن‌ها در نظر گرفته‌شده است.

او با اشاره به بازرسی از واحدهای تولیدکننده کالاها و خدمات خاطرنشان کرد: از 34 هزار و 37 فقره بازرسی انجام‌شده 32 هزار مورد محکومیت وجود داشته که البته باید چاره‌ای اساسی اندیشید چرا که برخوردها تأثیر مستقیمی ندارد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد