hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سامانه هوشمند کشاورزی در البرز رونمایی می شود

سامانه هوشمند کشاورزی در البرز رونمایی می شود

کرج - ایرنا - استاندار البرز اعلام کرد که طرح دانش بنیان کشاورزی به منظور رصد تغییر کاربری اراضی کشاورزی و همچنین پایش اراضی زراعی و باغی برای بهره وری حداکثری در استان رونمایی می شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، عزیزاله شهبازی  افزود: سامانه پایش هوشمند کشاورزی از طریق تصاویر ماهواره ای، علاوه بر رصد هوشمند تغییر کاربری اراضی کشاورزی، مطالعه علمی بر اساس اقلیم استان و سراسر کشور را برای بهره وری حداکثری از اراضی باغی و زراعی ارائه خواهد داد.

استاندار البرز گفت: این طرح و ایده از سوی رییس جهاد کشاورزی استان پیشنهاد شده و یک شرکت دانش بنیان مطالعات لازم را برای تحقق آن انجام داده است.

وی ادامه داد: بر این اساس جوانان نخبه البرزی که از دانشگاه های معتبر کشور فارغ التحصیل شده اند به کمک حفظ و حراست از اراضی ارزشمند کشاورزی استان و کشور آمده اند.

شهبازی گفت: از ابتدای حضورم در استان به ارزش و اهمیت اراضی کشاورزی استان واقف بوده ام؛ از این رو تاکنون اجازه هیچ گونه تغییر کاربری در این خصوص را نداده و بر حفظ فضای سبز و هویت باغ شهری استان تاکید داشته ام.

وی افزود: اکنون نیز از طرح این جوانان نخبه استان که به پیشنهاد رییس جهاد کشاورزی استان تهیه شده حمایت لازم را خواهم داشت.

استاندار البرز بیان داشت:  البرز با وجود مساحت محدود، رتبه برتر تولید بسیاری از محصولات باغی و سبزی و صیفی جات را در کشور دارد و از صادر کنندگان برتر ملی نیز در این زمینه محسوب می شود.

استان البرز حدود ۶۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد