hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > آمار کرونای اردبیل 8 اردیبهشت ؛ ۵۶۶ بیمار کرونایی بر تخت بیمارستان/۹ بیمار از نفس افتادند

آمار کرونای اردبیل 8 اردیبهشت ؛ ۵۶۶ بیمار کرونایی بر تخت بیمارستان/۹ بیمار از نفس افتادند

 در هشتمین روز از اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، وضعیت کرونا در اردبیل همچنان بحرانی گزارش شده و آمارها خبر از بستری همزمان ۵۶۶ بیمار و جان باختن ۹ بیمار کرونایی را می‌دهد.
شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه شاهد کاهش نسبی آمار بستری‌های روزانه کرونایی در استان اردبیل هستیم اظهار کرد: هرگونه ساده انگاری و یا عدم توجه به پروتکل‌های بهداشتی در روزهای آینده وضعیت کرونا را در اردبیل به وضعیت قرمز قبل باز خواهد گرداند و برخی محدودیت‌های جدید نیز اعمال خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از افراد تصور می‌کنند با فاصله کم و با استفاده از ماسک به این بیماری مبتلا نمی‌شوند افزود: بر اساس تحقیقات انجام گرفته تشخیص ناقلان بی علامت ویروس کرونا ممکن نیست و لذا رعایت فاصله اجتماعی هنگام صحبت با فرد مقابل با وجود استفاده از ماسک ضروری است چرا که قطرات پخش شده از طریق ماسک در فواصل کمتر از یک متر و ۸۲ سانتی متر به آسانی ویروس کرونا را انتقال می‌دهد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم تردد غیر ضروری در اماکن شلوغ و پر تجمع تاکید کرد و گفت: قدرت انتقال ویروس کرونا در موج جدید بسیار بالا است و در صورت عدم رعایت تهویه مناسب در محیط سر بسته و استفاده نادرست از ماسک شاهد اوج گیری مجدد کرونا در اردبیل خواهیم بود.
حبیب زاده تغییر سبک زندگی و نوع رفتار را در کاهش برگزاری این دورهمی ها مؤثر دانست و گفت: عدم پذیرش شرکت در این مجالس و برگزار نکردن دورهمی ها و مهمانی‌ها می‌تواند در کاهش ابتلاء به این بیماری بسیار تأثیر گذار باشد چرا که اگر به این روند ادامه دهیم وضعیت کرونا در استان وخیم شده و مجدداً وارد فاز جدیدی از اعمال محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی خواهیم شد.
وضعیت کرونا در اردبیل شکننده است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از جان باختن ۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته استان اردبیل خبر داد و گفت: در حال حاضر وضعیت بیماران بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه مساعد نیست و ۸۰ نفر از هم استانی‌هایمان در بیمارستان حال عمومی آنان وخیم دارند.
‎ وی با اشاره به بستری ۵۶۶ بیمار در بیمارستان‌های استان اردبیل، ادامه داد: در ۲۴ ساعته گذشته ۷۲ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان اردبیل بستری شدند و ضروری است تا مردم در خانه ماندن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در اولویت قرار دهند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از بهبودی نسبی و ترخیص ۸۷ بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته در اردبیل خبر داد و گفت: امیدواریم با افزایش آمار بهبود یافتگان در هفته اخیر ظرفیت تخت‌های بیمارستانی نیز افزایش یابد.
حبیب زاده با تشریح وضعیت شیوع کرونا در شهرستان‌های استان اردبیل، تصریح کرد: هم اکنون شهرستان‌های پارس آباد، مشگین‌شهر و خلخال در وضعیت قرمز و شهرستان‌های اردبیل، گرمی و بیله سوار در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های نیر، نمین، سرعین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت زرد قرار دارند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد