hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > فوت حدود ۲۰۰ تاکسیران در پایتخت به دلیل کرونا

فوت حدود ۲۰۰ تاکسیران در پایتخت به دلیل کرونا

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: تاکنون نزدیک به دویست نفر از تاکسیرانان زحمتکش به خاطر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.
محمد جواد حق شناس در دویست و نودمین جلسه شورا و با تبریک روز شوراها گفت: استحضار دارید در حداقل دو هفته اخیر به واسطه  پیک چهارم کرونا، شهر تهران و مردم تهران در وضعیت بسیار سختی گرفتار آمدند، به طوریکه رکورد آمار فوت شدگان  بهشت زهرا در 50 سال گذشته شکست.
وی ادامه داد: با این وجود شاهد هستیم به  واکسیناسیون کسانی که دارند خدمات ارزنده‌ای را به مردم تهران ارائه می‌دهند توجه لازم صورت نگرفته است.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا گفت: لذا به  شهردا تهران در راستای حمایت از کارکنان سیستم حمل و نقل عمومی این تذکر را می‌خوانم تا اقدام عملی در واکسیناسیون این عزیزان صورت گیرد.
حق شناس افزود: با توجه به مکاتبه شهردار تهران  با وزیر بهداشت در راستای واکسیناسوین کووید 19 برای رانندگان سیستم حمل و نقل عمومی و با توجه به پاسخ ارائه شده مبنی بر قرار گرفتن حمل و نقل عمومی در فاز سوم واکسیناسیون به استحضار می‌رساند از ابتدای شیوع کرونا علی رغم خطرات موجود، ناوگان تاکسیرانی با سهم 23 درصدی در حوزه حمل و نقل عمومی به خدمات دهی ارزنده خود ادامه داده و تاکنون نزدیک به دویست نفر از همکاران عزیز و تاکسیرانان زحمتکش به خاطر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند. رانندگانی که فداکارانه در محیط بسته و محدود تاکسی به صورت بی دفاع هر لحظه در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند.
وی ادامه داد: با توجه به فعالیت حدود یکصد هزار نفری جامعه تاکسیرانی و جابجایی تعداد کثیر شهروندان تهرانی که در وضعیت قرمز کرونایی شهر تهران در حال خدمات دهی هستند و در معرض خطر قرار دارند تقاضا دارم  در راستای حفظ سلامت و برای جلویگری از انتشار هر چه بیشتر ویروس اولویت مناسب تری را به این عزیزان اختصاص دهند و با  طرح موضوع در ستاد ملی کرونا در این خصوص تجدید نظر و حقوق این عزیزان شمرده شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد