hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > همدان| سنگ‌اندازی جلوی پای گردشگری

همدان| سنگ‌اندازی جلوی پای گردشگری

همه دستگاه‌ها به دنبال اتمام این پروژه هستند

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان اظهار کرد: احداث هتل پنج ستاره استانداردهای خاص خود را دارد که سرمایه‌گذار باید آن‌ها را تأمین کند.

علی مالمیر با بیان اینکه همه دستگاه‌ها به دنبال اتمام این پروژه هستند، افزود: چند ماه پیش مراجعاتی در این حوزه صورت گرفت که پس‌ازآن کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی ضمن بازدید از هتل جنب پارک مردم، انجام اصلاحاتی را برای ایجاد یک هتل پنج ستاره گوشزد کردند.

او با اشاره به اینکه پروانه‌هایی که برای احداث هتل صادر می‌شود دارای مدت‌زمان شش‌ماهه است، تصریح کرد: البته پروانه پس‌ از انقضا با مراجعه سرمایه‌گذار به‌سادگی و با توجه به در نظر گرفتن استانداردها تمدید می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان با بیان اینکه آنچه مهم است رعایت الزامات احداث هتل توسط سرمایه‌گذار است، ادامه داد: تعامل و هماهنگی بین دستگاه‌ها برای به سامان رسیدن این پروژه وجود دارد و تنها همت و پیگیری سرمایه‌گذار را می‌طلبد.

یک سال است به دنبال تکمیل این پروژه هستیم

مدیر منطقه یک شهری همدان نیز با اشاره به اینکه مالک هتل نیمه‌کاره فوت کرده است، خاطرنشان کرد: مسئولان به دنبال این هستند که به ورثه کمک کنند که این هتل به اتمام برسد.

امیر فتحیان‌نسب گفت: ورثه نیز به دنبال انجام امور انحصار وراثت و تکمیل پروژه هستند و پیگیری‌هایی را انجام دادند.

فرهاد ندیمی از مالکان هتل نیز با بیان اینکه یک سال است به دنبال تکمیل این پروژه هستیم و کار را آغاز کردیم، اظهار کرد: شهردار همدان دستور فوری برای پیگیری و به سرانجام رساندن این پروژه را صادر کرده است.

او با اشاره به اینکه شورای شهر همدان احداث هتل را از پرداخت عوارض به دلیل حمایت از صنعت گردشگری معاف کرده است، افزود: اختلاف بین شهرداری منطقه یک و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری درباره این پروژه وجود دارد.

ندیمی خاطرنشان کرد: زمانی که این هتل از شهرداری خریداری شد دارای 6 هزار و 500 مترمربع جواز بود و شهرداران و استانداران وقت اعلام کردند که مجوزهای لازم را صادر خواهند کرد و به‌طور شفاهی خواهان آغاز عملیات عمرانی شدند.

او با بیان اینکه پدرش در سال 94 فوت کرد، گفت: انحصار وراثت ما حدود 16 ماه پیش انجام‌شده و در جلسه‌ای با حضور مسئولان قرار شد که پروسه کاری تسهیل شود.

این سرمایه‌گذار اظهار کرد: در این جلسه اعلام شد باید محاسبه صورت گیرد که چه میزان جرائم بپردازیم درحالی‌که هتل‌ها از پرداخت عوارض معاف هستند.

او افزود: وقتی سخن از معافیت به میان می‌آید اعلام می‌کنند این مصوبه برای هتل‌هایی است که کار را می‌خواهند از ابتدا آغاز کنند، به معنای دیگر ما باید سازه‌ها را تخریب کنیم، مجددا جواز بگیریم و کار را آغاز کنیم!

ندیمی با بیان اینکه شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی به‌طور مداوم توپ را زمین یکدیگر می‌اندازند، تصریح کرد: این اقدامات باعث دلسردی و خستگی ورثه شده است.

او ادامه داد: شهردار بسیار مشتاق است که این پروژه به اتمام برسد اما عوامل و دست‌اندرکاران شهرداری خواهان اجرای این طرح نیستند و ما از دلایل آن اطلاعی نداریم.

این سرمایه‌گذار با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه شورای شهر ریالی نباید بابت عوارض پرداخت شود، خاطرنشان کرد: البته هنوز مبلغی که معتقدند باید توسط سرمایه‌گذاران پرداخت شود، مشخص نیست و ما بلاتکلیف هستیم.

او با بیان اینکه شهرداری خواهان نصب نما است، گفت: اگر ما معاف نیستیم، مبلغ عوارض مشخص شود که اگر این مبلغ هم منطقی نباشد قطعاً از ادامه کار صرف‌نظر خواهیم کرد.

ندیمی اظهار کرد: پرونده هتل در شهرداری منطقه یک مفتوح است و به‌طور مداوم پاس‌کاری می‌شود، باوجود گذشت 12 ماه از نخستین صورت‌جلسه وراث با شهردار و استاندار همدان، متأسفانه شهرداری تاکنون هیچ‌گونه تعیین تکلیفی نسبت به وضعیت موجود هتل و یا تعیین میزان جرائم اضافه بنای هتل را کتباً اعلام نکرده و ما کماکان بلاتکلیف هستیم.

آماده همکاری هستیم

شهردار همدان نیز گفت: ورثه مالک هتل به شهرداری مراجعه کردند و شهرداری نیز اعلام کرده که آمادگی کامل برای تکمیل هتل را داریم اما باید وضعیت موجود و آخرین شرایط با اداره کل میراث فرهنگی استان هماهنگ شود. عباس صوفی با بیان اینکه اگر اضافه بر نقشه تأییدشده ساخت‌وساز انجام‌شده، باید به کمیسیون ماده 100 ارجاع شود، اظهار کرد: ما آمادگی 100 درصدی برای حمایت از ساخت هتل بر اساس ضوابط را داریم و هر نوع همکاری را نیز خواهیم داشت. او با اشاره به اینکه سعی می‌کنیم که در تعیین عوارض این هتل، شهرداری کمک کند، افزود: مالکان درباره مسائل مالی هنوز صحبت نکردند و ما اعلام کردیم که سرمایه‌گذاران مراجعه کنند و ما نیز کمک می‌کنیم. شهردار همدان تصریح کرد: احداث هتل از پرداخت عوارض معاف است اما اگر تخلفی در ساخت انجام شود باید جرائم آن پرداخت شود. او با بیان اینکه درباره جرائم، کمیسیون ماده 100 تصمیم‌گیری‌ می‌کند، ادامه داد: باوجود همه مسائل، شهرداری آمادگی حمایت و کمک به این پروژه را دارد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد