hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > رتبه نخست خوزستان در واکسیناسیون کرونا؛ کنترل مبادی ورودی استان برای ممانعت از کرونا هندی

رتبه نخست خوزستان در واکسیناسیون کرونا؛ کنترل مبادی ورودی استان برای ممانعت از کرونا هندی

استاندار خوزستان گفت: کرونا هندی گونه بسیار خطرناک و قدرت انتشار بالایی دارد و لازم است در تمام مبادی ورودی استان کنترل‌ها تشدید شود.
قاسم سلیمانی دشتکی در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهار داشت: از زحمات همه مسئولان و اصناف تشکر می کنم، شیب بیماری در استان در حال حاضر رو به کاهش است و امیدواریم تا دو هفته آینده شرایط قابل قبولی داشته باشیم.
وی با اشاره به مباحث طرح شده در نشست امروز ستاد ملی کرونا افزود: بنابر گزار‌ش‌ها ویروس گونه هندی بسیار کشنده تر و مسری تر از گونه انگلیسی است.
این مقام مسئول با هشدار درباره این گونه کرونا اظهار داشت: ورود گونه انگلیسی به کشور در زمانی رخ داد که در سطح کشور شرایط آرام و با ثباتی داشتیم اما اگر امروز گونه هندی وارد شود با توجه به دوره اوج بیماری و پر بودن ظرفیت تخت های بیمارستانی دچار مشکل جدی خواهیم شد.
سلیمانی اظهار داشت: از این رو لازم است در قرارگاه کرونا نسبت به کنترل مبادی ورودی تمهیدات لازم برای جلوگیری از ورود این گونه کرونا برنامه ریزی شود.
استاندار خوزستان تصریح کرد: در ارتباط با شب‌های قدر و نماز عید فطر تصمیم گرفته شد که این مراسم در فضای باز و با رعایت پروتکل‌ها برگزار شود و جرایم تردد شبانه در سه شب مراسم احیا بخشیده شود.
سلیمانی خاطرنشان کرد: پیشگیری از فوت و ابتلای افراد هم جزو وظایف شرعی و قانونی همه ما محسوب می‌شود و امیدواریم در این ماه مبارک همه بیش از پیش پروتکل ها را رعایت کنیم.
استاندار خوزستان عنوان کرد: در کنار همه تلاش هایی که مسئولان و دستگاه ها و اصناف انجام می دهند از مردم انتظار داریم در رعایت پروتکل های بهداشتی همراهی داشته باشند.
سلیمانی ادامه داد: بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در مجموع 57 درصد آلودگی افراد به ویروس ناشی از مراودات خانوادگی و فامیلی بوده و این روابط نقش زیادی در سرایت بیماری دارد و اگر رعایت نکنیم و این ارتباطات را کاهش نداده و محدود نکنیم همه گرفتار خواهیم شد.
استاندار خوزستان تاکید: باید زمان مشخص شدن نتیجه تست کاهش یابد و از هر فردی که تست گرفته می شود آن فرد تا 24 ساعت و پس از مشخص شدن نتیجه در قرنطینه خانگی باشد و با کسی تماس نداشته باشد.
سلیمانی عنوان کرد: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و دیگر مسئولان به صورت مستمر اخبار و اطلاعات لازم را از طریق صدا و سیما به مردم اطلاع رسانی کنند.
استاندار خوزستان اظهار داشت: در واکسیناسیون در آمار کلی رتبه دوم کشور هستیم اما با توجه نسبت جمعیتی استان به کشور رتبه اول را داریم که از زحمات مسئولان در سطح کشور و استان تشکر می کنم.
سلیمانی بیان کرد: در اختیار قرار دادن سالن های ورزشی و تالارها برای تست گیری با رعایت فاصله کمک بزرگی بوده که از اصناف مربوطه تشکر می کنم.
وی تاکید کرد: کسانی که مقررات را رعایت نکنند اعم از نزدن ماسک یا عدم رعایت تعطیلی ها دستگاه قضایی برخورد لازم را داشته باشد.
استاندار خوزستان تصریح کرد: برخی شهرستان ها از جمله مسجدسلیمان، شادگان، لالی، شوشتر و اندیمشک کم کاری داشته اند و باید بازرسی ها را باید افزایش دهند و شرایط بیماری را کنترل کنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد