hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > بیگلری: ایمنی بیش از ۸۵ درصدی واکسن مشترک ایران و کوبا/ ۶ اردیبهشت این واکسن وارد فاز نهایی می‌شود

بیگلری: ایمنی بیش از ۸۵ درصدی واکسن مشترک ایران و کوبا/ ۶ اردیبهشت این واکسن وارد فاز نهایی می‌شود

رئیس انستیتو پاستور ایران درباره ویژگی‌های واکسن مشترک ایران و کوبا توضیحاتی را ارائه کرد.
علیرضا بیگلری رئیس انستیتو پاستور ایران در برنامه زنده تلویزیونی درباره واکسن مشترک ایران و کوبا اظهار کرد: با توجه به سابقه دو دهه همکاری انستیتو پاستور با کشور کوبا یکی از واکسن‌های آن کشور جهت ادامه یافتن همکاری مشترک بین ایران و کوبا انتخاب شده است.
او افزود: واکسن مشترک ایران و کوبا یک واکسن نوترکیب است و باعث می‌شود تا سیستم ایمنی بدن را بهتر تعریف کند، این واکسن در فاز اول و دوم انسانی بسیار خوب ظاهر شده و این دو دوز به داوطلبان کشور کوبا تزریق شده است.
بیگلری تصریح کرد: واکسن مشترک ایران و کوبا با نظارت و مشارکت کامل انستیتو پاستور ایران از مرحله تولید تا کنون به خوبی انجام شده و قرار است تا تولید فاز سوم این واکسن در هر دو کشور انجام شود، فاز سوم واکسن کوبا با ۴۴ هزار نفر حدود دو هفته پیش آغاز شده است و فاز سوم این واکسن در ایران از روز دوشنبه یعنی ۶ اردیبهشت ماه شروع خواهد شد و در ۷ استان کشور و در ۸ دانشگاه علوم پزشکی کشور شروع می‌شود و ۲۴ هزار نفر وارد این فاز نهایی خواهند شد.
او ادامه داد: از آن جایی که انستیتو پاستور یک برند یک صد ساله بسیار معتبر است بنابراین واکسن‌های انتخاب شده ما از همان ابتدا عمدتا واکسن‌های نوترکیب بوده اند و واکسن مشترک ایران و کوبا هم چنین ویژگی را دارد، نوترکیب به معنای تعریف کردن بهتر سیستم ایمنی بدن است.
رئیس انستیتو پاستور ایران با بیان اینکه کشور کوبا در تولید واکسن پیشرفت خوبی دارد، تاکید کرد: واکسن‌های متعددی در کوبا ساخته شده که در دنیا به عنوان یکی از فناوری‌های خوب شناخته شده اند و ۴۴ هزار نفری که واکسن کوبا را تزریق کرده اند دوز اول را دریافت کرده اند و طبق مطالعه‌ای که در فاز یک و دو این واکسن انجام شده، می‌تواند بیش از ۸۵ درصد تاثیر ایمنی زایی داشته باشد.
بیگلری گفت: نکته بسیار مهم این است که واکسن مشترک کوبا و ایران تنها واکسنی است که دوز بوستر هم در کنار دو دوز برای آن طراحی شده است چرا که تمامی کشور‌های واکسن ساز در حال ساخت دوز یادآور برای واکسن‌های خود هستند، یعنی گرفتن هر واکسنی بعد از گذشت ۷ الی ۸ ماه باعث می‌شود تا به واکسن یادآور احتیاح پیدا کنید، این واکسن دو دوز دارد که در دو کشور ایران و کوبا دوز بوستر یا دوزیادآور را هم برای ارزیابی تاثیرات آن آزمایش می‌کنیم.
رئیس انستیتو پاستور ایران ادامه داد: دوز یادآور واکسن‌های تولید شده باعث می‌شوند تا سطح تحریک سیستم ایمنی بدن از ۸۵ درصد به بیش از ۹۵ درصد افزایش یابند و به افراد ایمنی ۸ الی ۹ ماهه دهند، همچنین گفتنی است که همه واکسن‌ها به دوز یادآور یا بوستر احتیاج دارند.
بیگلری گفت: نکته مثبت واکسن مشترک ایران و کوبا این است که طراحی دوز یادآور آن از همان ابتدا آغاز شده و ایمنی زایی همه واکسن‌ها را باید حدود ۹ الی ۱۰ ماه تصور کرد تا به تجربه جهانی دست پیدا کنیم.
او گفت: این هفته واکسن مشترک ایران و کوبا وارد فاز سوم نهایی می‌شود و اولین واکسن کشور بوده که وارد فاز سوم بالینی می‌شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد