hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > تخمه هم به جمع تنقلات لوکس پیوست

تخمه هم به جمع تنقلات لوکس پیوست

قیمت تخمه آفتابگردان در تابستان سال گذشته کیلویی ۳۲ هزار تومان بود که رفته رفته قیمت آن افزایش یافت و اکنون ۷۰ تا بیش از ۱۰۰ هزار تومان است.
روزنامه همشهری نوشت: گرانی آجیل حالا دیگر فقط به پسته و بادام و گردو مربوط نیست؛ زمانی می‌شد به وقت فیلم و فوتبال دیدن، یک کیلو تخمه برد پای تلویزیون و یک ساعته یک سینی پوسته به آشپزخانه برگرداند، حالا، اما این کار ۷۰ تا بیش از ۱۰۰ هزار تومان هزینه دارد و باید برای زمان فیلم و سریال سراغ تنقلات ارزان‌تری رفت.
قیمت تخمه آفتابگردان که تا تابستان پارسال از ۳۲ هزار تومان بیشتر نبود، حالا از کیلویی ۶۵ هزار تومان گذشته و اگر نوع مرغوب آن را بخواهید از خشکبارفروشی‌های مطمئن خریداری کنید قیمت از ۸۰ هزار تومان هم بیشتر است. اما این قیمت تخمه باز و کیلویی است و وقتی حرف از بسته‌های تخمه مغز شده یا با پوست در سوپرمارکت‌ها باشد، قیمت از این هم بیشتر است.
هر بسته ۱۰۰ گرمی تخمه در سوپرمارکت‌ها از هر نوع و برندی که باشد قیمتی کمتر از ۱۰ هزار تومان ندارد و این یعنی هر کیلو یکصد‌هزار تومان. قیمت انواع مغز شده طبیعتا بیشتر هم هست و بسته‌های ۳۰ گرمی ۵‌تا‌۷ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت دارند. خرید تنقلات مخصوصا تخمه به شکل بسته بندی شده در سوپرمارکت‌ها از سال گذشته به‌دلیل نگرانی مردم درباره مصرف مواد غذایی روباز بیشتر شد و به ۲ تا ۳ برابر رسید، اما همزمان قیمت این محصولات هم افزایش یافت.
بسته‌های ۱۰۰ گرمی انواع تخمه‌های سوپرمارکتی ظرف مدت ۶‌ماه به بیش از ۲ برابر رسید و از ۴ هزار تومان در اوایل سال به ۱۰ هزار تومان در پاییز رسید. بعضی از برند‌های تولیدکننده ازجمله سنجابک و مزمز که عمده سهم بازار این محصولات را در سوپرمارکت‌ها در اختیار دارند هنوز قیمت ۱۰ هزار تومانی را حفظ کرده‌اند و افزایش قیمتی نداشته‌اند، اما برند‌هایی هم هستند که قیمت بسته‌های ۱۰۰ گرمی‌شان تا ۱۶ هزار تومان و بیشتر، بالا رفته است.
سنجابک، مزمز، چی توز، برتر، برند‌های بیشتر شناخته شده تخمه در سوپرمارکت‌ها هستند، اما محصولات هرول، ناتلز، مانی و برفود را هم می‌توان در بعضی از سوپرمارکت‌ها دید. برتر، خشکپاک و گلستان هم بیشتر محصولات هایپرمارکتی هستند و وزن بسته هایشان بیشتر است. یک بسته ۱۲۵ گرمی تخمه کدوی گوشتی برند برتر ۲۸ هزار تومان قیمت دارد.
تخمه هم به جمع تنقلات لوکس پیوست
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد