hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > چگونگی تقویت سیستم ایمنی بدن روزه‌داران در ایام کرونا

چگونگی تقویت سیستم ایمنی بدن روزه‌داران در ایام کرونا

یک متخصص طب سنتی در رابطه با تقویت سیستم ایمنی بدن روزه‌داران در ایام کرونا نکاتی ارائه کرده است.  
 مژگان تن‌ساز با تأکید بر تقویت سیستم ایمنی بدن در ایام ماه مبارک رمضان گفت: با آغاز پیک چهارم کرونا و همزمانی آن با شروع ماه رمضان می‌طلبد که سیستم ایمنی بدن روزه‌داران تقویت شود.
 
این متخصص طب سنتی با اهمیت دانستن تغذیه در وعده افطار گفت:بهتر است وعده افطاری با مواد غذایی سبک مثل: یک لیوان آب جوش با عسل یا خرما، چای کمرنگ، شیربادام یا چهارمغز همراه با شیر شروع کنند.
 
وی با تاکید بر اینکه در وعده افطار از پرخوری پرهیز شود گفت: منظور از افطار نوشیدن مایعات گرم، خوردن غذا‌های رقیق مثل فرنی یا سوپ رقیق است، اما متاسفانه روزه‌داران در وعده افطار از آش‌های غلیظ و حلیم استفاده می‌کنند که باعث تشنگی و پر شدن حجم معده می‌شود.
 
تن‌ساز افزود: فاصله زمانی بین افطار تا شام باید در حدود ۲۰ دقیقه باشد و بلافاصله بعد از افطار غذا‌های سنگین مصرف نشود.
 
وی با بیان اینکه در فاصله افطار تا سحر باید مواد غذایی مختلف با رعایت فاصله زمانی مناسب مصرف شود گفت: مصرف مایعات از افطار تا سحر به تامین آب مورد نیاز بدن کمک می‌کند وسعی شود آب میوه‌های طبیعی مثل آب هویج و آب سیب که به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کنند در فاصله زمانی افطار تا سحر استفاده شود.
 
تن‌ساز تصریح کرد: استفاده از عرق کاسنی، شاه تره، شربت سکنجبین و شربت آبلیمو در وعده افطار به رفع تشنگی کمک می‌کند.
 
وی در خصوص وعده سحری در ماه رمضان گفت: روزه داران یک ساعت قبل از اذان از خواب بیدار شوند و سعی کنند از خوردن غذا‌های سنگین خودداری کنند، زیرا در طول روز موجب ایجاد ضعف و تشنگی می‌شود.
 
تن ساز با اشاره به اینکه در وعده سحر بهتر است از انواع خشکبار و میوه استفاده شود بیان کرد: کسانی که تمایل به خوردن پلو و خورشت دارند بهتر است از انواع خورشت‌هایی مثل خورشت سیب و به، کرفس، کدو حلوایی، کدو سبز، آلواسفناج، هویج، خلال و خورشت نخود سبز استفاده شود.
 
این متخصص طب سنتی با تاکید بر اینکه بی‌خوابی سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کند خاطرنشان کرد: روزه‌داران بهتر است قبل از ساعت ۱۲ شب بخوابند خاطرنشان کرد و در حدود ۵ ساعت خواب کافی داشته باشند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد