hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > کاهش ۲۰ درصدی قیمت میوه در بازار یزد

کاهش ۲۰ درصدی قیمت میوه در بازار یزد

رئیس اتحادیه میوه و تره بار یزد گفت: فراوانی تولید و عرضه مناسب نسبت به تقاضای موجود در بازار، باعث شده که قیمت تمام میوه‌های موجود در میادین تا ۲۰ درصد کاهش داشته باشد.
«حسین مشرف» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: فراوانی در تولید میوه و تره بار و عرضه بالا نسبت به تقاضای مردم باعث شده که شاهد کاهش چشمگیر میوه در بازار و میادین تا حدود ۲۰ درصد باشیم.
وی کاهش صادرات در کشور را نیز در ایجاد نشدن کمبود در بازار و میادین میوه و کاهش قیمت‌ها موثر دانست.
وی به قیمت‌های حال حاضر بازار میوه نیز اشاره کرد و گفت: در هفته جاری، هر کیلو هندوانه از ۳۵۰۰ تومان به ۲۷۰۰ تومان و هر کیلو شمام از ۱۰ هزار به هشت هزار تومان، کاهش یافت.
رئیس اتحادیه میوه و تره بار از کاهش قیمت هر کیلوگرم سیب درختی از ۱۵ هزار تومان به ۱۳ هزار تومان و در برخی موارد با توجه به درجه کیفیت تا کیلویی شش هزار تومان  خبر داد و گفت: هر کیلوگرم موز خارجی نیز از ۳۸ هزار تومان به ۲۸ هزار تومان و موز هندی از ۳۰ هزار به ۲۳ هزار تومان کاهش قیمت داشته است.
وی خاطرنشان کرد: هر کیلوگرم گوجه‌فرنگی نیز در میادین یزد بین چهار تا پنج هزار تومان، هر کیلو خیارسبز گلخانه‌ای از شش تا هشت هزار تومان و هر کیلو خیار مینی از هفت تا ۱۰ هزار تومان به فروش می رسد.
مشرف در پایان قیمت هر کیلوگرم خرمای مضافتی را از ۱۸ تا ۳۷ هزار تومان اعلام کرد و متذکر شد: تمامی قیمت‌های ذکر شده مربوط به میادین میوه و تره‌بار است که در بازار مصرف‌کننده با ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش به سود فروشنده عرضه می‌شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد