hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > کرمانشاه| 5 بنای تاریخی کرمانشاه در زلزله خسارت دید

کرمانشاه| 5 بنای تاریخی کرمانشاه در زلزله خسارت دید

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: زلزله 6.4 ریشتری اخیر به پنج بنای تاریخی استان در شهرستان‌های سرپل ذهاب، قصر شیرین و گیلان غرب آسیب وارد کرده است.


جلیل بالایی اظهار کرد: طی بررسی‌هایی که تیم‌های کارشناسی اعزامی اداره کل میراث فرهنگی استان در مناطق زلزله‌زده انجام داده‌اند، پنج بنای تاریخی استان در این زلزله آسیب‌دیده است. او افزود: قلعه یزگرد و قلعه گبری در شهرستان سرپل ذهاب، بنای تاریخی بان قلعه و کاروانسرای شاه‌عباسی در قصر شیرین و تپه تاریخی یا قلعه در گیلان غرب آثار تاریخی خسارت‌دیده از این زلزله هستند. به گفته این مسئول، برآورد میزان خسارت واردشده به این بناها در حال ارزیابی است. مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه با تأکید بر اینکه خوشبختانه بیشتر آثار تاریخی در شهرستان‌های متأثر از این زلزله از آسیب مصون مانده‌اند، گفت: در زلزله سال گذشته نیز مقابر ابودجانه، مسجد عبدالله بن عمر، طاق گرا و زیج منیژه دچار آسیب‌هایی شدند که با انجام اقدامات مرمتی روی این بناها، در زلزله اخیر آسیبی به آن‌ها وارد نشد.

او یادآور شد: همچنین عمارت خسرو، آتشکده چهارقاپی، گوردخمه کل داوود، کتیبه آنوبانی‌نی و بنای سراب نیز که در حوزه شهرستان‌های متأثر از زلزله بودند، آسیب ندیدند. بالایی اضافه کرد: در زلزله اخیر خوشبختانه آسیبی به بازارها و تکیه‌های شهر کرمانشاه نیز وارد نشده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد