hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > تولید زالوی طبی در قزوین ۲۱ درصد افزایش یافت

تولید زالوی طبی در قزوین ۲۱ درصد افزایش یافت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: ۱۲۱ هزار و ۳۰۰ قطعه زالوی طبی بهداشتی طی یک سال اخیر در استان قزوین تولید شده و تولید این محصول نسبت به سال ماقبل بیش از ۲۱ درصد جهش کرد.

فاطمه خمسه  با اشاره به اهمیت بالای زالودرمانی در بخش بهداشت و درمان کشور اظهار داشت: 121 هزار و 300 قطعه زالوی طبی بهداشتی طی یک سال اخیر در استان قزوین تولید شده و تولید این محصول مهم و صادراتی نسبت به سال ماقبل بیش از 21 درصد جهش کرد.

وی با اشاره به وجود 2 سایت پرورش زالوی طبی و بهداشتی در استان قزوین اضافه کرد: در این 2 سایت 3 گونه مهم زالوی طبی شامل هیرودومدیسینالیس، هیردو اورینتالیسم و هیردووربانا تولید می‌شوند که نقش مهمی در درمان بیماران مبتلا به اختلالات قلب و عروق دارند.

خمسه با تاکید بر لزوم اعطای تسهیلات و وام‌های بانکی حمایتی برای گسترش سایت‌های تولید زالوی بهداشتی در استان قزوین ادامه داد:‌ در صورت همراهی بانک‌ها امکان افزایش سهمیه وام حمایتی برای ایجاد و گسترش واحدها و سایت‌های تولید زالو در استان قزوین وجود دارد و در این حوزه نیازمند ورود جدی معاونت اقتصادی استانداری هستیم.

وی یادآور شد: وجود مواد مفید و مؤثر در بزاق زالو و سازوکار درمانی آنها سبب شده استفاده از زالو به عنوان درمانی نوین امروزه در ایران و اکثر نقاط دنیا توسعه یابد؛ چرا که استفاده از زالو هیچ‌گونه عارضه جانبی برای فرد بیمار ایجاد نمی‌کند و در ضمن تمامی خون‌های آلوده در داخل بدن فرد بیمار را مکیده و از بدن او خارج می‌کند.

به گزارش تسنیم، امروز کشور برای رفع نیازهای مردم در حوزه زالودرمانی به تولید 5 میلیون قطعه زالو در سال نیاز دارد که بر این اساس تولید زالو در استان قزوین ظرفیت افزایش هزار درصدی تولید این محصول و رسیدن به عدد یک میلیون و 200 هزار قطعه زالو را در خود دارد که البته این افزایش نیازمند حمایت جدی دولت و گسترش بازارهای داخلی از طریق بازاریابی پیشرفته و تخصصی در کل کشور است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد