hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استقلال در گروه مرگ افتاد، پرسپولیس دوباره به ژاوی رسید

استقلال در گروه مرگ افتاد، پرسپولیس دوباره به ژاوی رسید

مراسم قرعه‌کشی فصل ۲۰۱۹ لیگ قهرمانان آسیا روز پنجشنبه در کوالالامپور مالزی برگزار شد و پرسپولیس، استقلال، ذوب‌آهن و سایپا حریفان خود را شناختند. سالن اجتماعات مقر AFC با طراحی فوق‌العاده زیبا خود را آماده برگزاری این قرعه کشی کرده بود. در کنار آن، نمایندگان باشگاه‌ها و رسانه‌ها نیز حضور پر رنگی برای پوشش این مراسم داشتند که از ساعت 12 آغاز شد.
مراسم قرعه‌کشی فصل ۲۰۱۹ لیگ قهرمانان آسیا روز پنجشنبه در کوالالامپور مالزی برگزار شد و پرسپولیس، استقلال، ذوب‌آهن و سایپا حریفان خود را شناختند. سالن اجتماعات مقر AFC با طراحی فوق‌العاده زیبا خود را آماده برگزاری این قرعه کشی کرده بود. در کنار آن، نمایندگان باشگاه‌ها و رسانه‌ها نیز حضور پر رنگی برای پوشش این مراسم داشتند که از ساعت 12 آغاز شد. پیش از شروع مراسم، کنفدراسیون فوتبال آسیا از توپ‌های فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا رو نمایی کرد. پس از آن هم، مراسم با پخش کلیپی از فینال فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا بین پرسپولیس و کاشیما آنتلرز آغاز شد و جان ویندسور دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا حضور 100 هزار تماشاگر در بازی برگشت فینال این رقابت‌ها در تهران را، یکی از نقاط عطف مسابقات عنوان کرد. در ادامه، نحوه قرعه‌ کشی و سیدبندی تیم‌ها اعلام شد. کنفدراسیون فوتبال آسیا برای اجرای قرعه کشی فصل جدید چهار بازیکن سابق آسیایی را دعوت کرده بود که در جمع این چهره‌ها، ستاره‌ای از ایران حضور نداشت و غیبت پیشکسوتان بنام فوتبال ایران به چشم می‌آمد!
سرخ‌ها و رقبای نام آشنا
پرسپولیس که در فصل گذشته این رقابت‌ها به‌عنوان نایب قهرمانی دست یافت، در گروه D با تیم‌های الاهلی عربستان، السد قطر و برنده پلی آف (پاختاکور ازبکستان - نیروی هوایی و برنده آن مسابقه در دیدار با النصر امارات) همگروه شد. نکته جالب این قرعه کشی همگروهی دوباره پرسپولیس با السد است. سرخپوشان پایتخت فصل گذشته در مرحله گروهی با این تیم همگروه بودند و در نیمه نهایی هم با این تیم دیدار کردند که البته از این دوئل‌های پرتکرار سربلند بیرون آمدند و هم در مرحله گروهی صدرنشین شدند و به فینال صعود کردند و حالا باید دید در تقابل دوباره با یاران ژاوی چه عملکردی خواهند داشت. شاگردان برانکو ایوانکوویچ در مرحله یک چهارم نهایی سال 2017 با الاهلی عربستان دیدار کردند و موفق شدند در دو مسابقه که در زمین ثالث برگزار شد، برنده شوند. بازی رفت به میزبانی پرسپولیس در مسقط عمان به انجام رسید که با تساوی 2-2 خاتمه یافت اما بازی برگشت در ابوظبی با برتری 3-1 سرخ‌ها به پایان رسید تا پرسپولیس راهی نیمه نهایی شود.
برنامه بازی‌های پرسپولیس: سه‌شنبه 14 اسفند: پرسپولیس - برنده پلی آف/ سه‌شنبه 21 اسفند: السد - پرسپولیس/ سه‌شنبه 20 فروردین: پرسپولیس - الاهلی/ دوشنبه 2 اردیبهشت: الاهلی - پرسپولیس/ دوشنبه 16 اردیبهشت: برنده پلی آف - پرسپولیس/ دوشنبه 30 اردیبهشت: پرسپولیس - السد
استقلال در سخت‌ترین گروه ممکن
اما استقلال در گروه C این رقابت‌ها، با الهلال عربستان، الدحیل قطر و العین امارات همگروه شد تا به این ترتیب، آبی پوشان پایتخت در یکی از عجیب‌ترین و سخت‌ترین گروه‌های ممکن در تاریخ 20 ساله لیگ قهرمانان قرار بگیرند. البته استقلال فصل قبل با الهلال و العین همگروه بود که در کنار آنها الریان قطر هم حضور داشت که حالا یک سال بعد از آن روزها، این بار الدحیل قهرمان سه گانه قطر جای الریان را گرفته تا بر دشواری‌های این گروه مرگبار افزوده شود. مسلماً از همان دقایق اولیه بعد از قرعه کشی همه به این واقعیت اذعان داشتند که وینفرد شفر و شاگردانش کاری سخت‌تر از فصل قبل در مرحله گروهی این فصل پیش رو خواهند داشت چون جنگ با قهرمانان پرستاره کشورهای امارات، عربستان و قطر می‌تواند روزهای دشواری را رقم بزند. اما نکته امیدوار‌کننده برای آبی‌ها این است که این تیم فصل گذشته و در مرحله گروهی عملکرد خوبی داشت. استقلال در 2 بازی رفت و برگشت مرحله گروهی با نتیجه مشابه یک بر صفر الهلال را برد و در مقابل العین هم در بازی رفت 2 بر 2 و در بازی برگشت به تساوی یک بر یک رسید تا با 3 برد و 3 مساوی با 12 امتیاز به‌عنوان صدرنشین راهی مرحله بعد شود و حالا هم ممکن است این نتایج برای آبی پوشان تکرار شود.
برنامه بازی‌های استقلال: سه‌شنبه 14 اسفند: الدحیل- استقلال/ سه‌شنبه 21 اسفند: استقلال - العین / دوشنبه 19 فروردین: استقلال - الهلال / سه‌شنبه 3 اردیبهشت: الهلال- استقلال/ دوشنبه 16 اردیبهشت: استقلال - الدحیل/ دوشنبه 30 اردیبهشت: العین- استقلال.
قرعه ذوب و سایپا بعد از پلی آف
در این قرعه کشی، مسیر ذوب آهن نایب قهرمان فصل گذشته لیگ برتر و سایپا نیز مشخص شد. ذوبی‌ها در بازی اول خود در مرحله پلی آف باید با برنده الوحدت اردن و الکویت کویت دیدار کنند و در صورت پیروزی با الریان قطر بازی خواهد کرد. سایپا تیم چهارم فصل گذشته لیگ برتر هم در صورت پیروزی بر پنجاب هند، بار دیگربا الغرافه قطر روبه رو خواهد شد. گفتنی است الوصل امارات، برنده پلی آف (عربستان- ازبکستان)، برنده پلی آف (ذوب آهن - الریان) و الزورا عراق گروه A مسابقات را تشکیل می‌دهند و در گروه B هم الوحده امارات -‌الاتحاد عربستان - (برنده سایپا و الغرافه) - لکوموتیو ازبکستان حضور خواهند داشت.
قرعه کشی عجیب
البته قرعه کشی عجیب لیگ قهرمانان آسیا بدون رعایت نکات اولیه‌ای که سال‌های زیادی است در فوتبال دنیا رعایت می‌شود، انجام شد تا باز هم با بی‌توجهی به اصل ساده‌ای مانند سید بندی، شاهد گروه‌های نامتوازن و نامتقارن در لیگ قهرمانان آسیا باشیم. AFC در این قرعه کشی باز هم دست به نو‌آوری زد و شرایط به گونه‌ای پیش رفت که در گروه سوم مسابقات سه تیم قهرمان کشورهای عربستان، امارات و قطر قرار گرفتند و استقلال نیز به‌عنوان نماینده دوم ایران به این گروه رسید و اگر قرعه دیگری رقم می‌خورد، شاید شاهد حضور پرسپولیس در این گروه می‌بودیم تا 4 قهرمان در یک گروه باشند!
وضعیت قرعه شرق آسیا
در شرق آسیا هنوز مسابقات داخلی به پایان نرسیده و به همین دلیل تکلیف تیم‌های حاضر در این مرحله مشخص نیست. کره جنوبی تا به امروز تنها حضور چونبوک موتورز را قطعی اعلام کرده و از چین نیز شانگهای نماینده اول و گوانگجو نماینده سوم این کشور خواهد بود و با مشخص شدن تکلیف قهرمان جام حذفی، تکلیف سهمیه دوم نیز مشخص می‌شود. ژاپنی‌ها نیز شرایطی مشابه دو کشور دیگر دارند و کاواساکی نماینده اول این کشور است و تکلیف دیگر نماینده‌ها فعلاً معلوم نیست. استرالیا 2 نماینده قطعی خود یعنی سیدنی و ملبورن ویکتوری را در مرحله گروهی می‌بیند و منتظر مشخص شدن تکلیف دو سهمیه دیگر است. بوریرام تایلند و جوهور تعظیم مالزی نیز با سهمیه مستقیم در این مرحله از مسابقات حضور دارند تا تکلیف چهار تیم دیگر با بازی‌های پلی آف مشخص شود.
دربی آسیایی
در این رقابت‌ها، تیم‌های صعود‌کننده از گروه‌های A و B به مصاف یکدیگر می‌روند و تیم‌های گروه‌های C وD نیز برابر یکدیگر قرار می‌گیرند. به این ترتیب در صورتی که استقلال و پرسپولیس از مرحله گروهی صعود کنند و رتبه‌های یکسانی نداشته باشند، شاهد این موضوع خواهیم بود که این دو تیم در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف هم بروند.

برانکو : حریفان‌مان حق دارند از پرسپولیس بترسند
برانکو ایوانکوویچ، سرمربی پرسپولیس درخصوص گروه این تیم در لیگ قهرمانان آسیا گفت: «طبیعی است وقتی شما وارد یک تورنمنت بزرگ می‌شوید، باید آمادگی قرار گرفتن با هر حریفی را داشته باشید، مخصوصاً اگر می‌خواهید قهرمان شوید. هر دو گروه به‌نظر راحت نیست و پرسپولیس و استقلال شرایط سختی را خواهند داشت. البته ما از هیچ تیمی نمی‌ترسیم و خوشحالیم که بار دیگر وارد مسابقات لیگ قهرمانان می‌شویم و بی‌صبرانه منتظر رویارویی با حریفان خود هستیم. من به حریفان‌مان حق می‌دهم که از پرسپولیس بترسند. ما واقعاً به داشتن چنین تیمی افتخار می‌کنیم و تلاش می‌کنیم بهترین بازی‌ها را در جام‌هایی که در آن هستیم، به‌ نمایش بگذاریم.»

شفر: از بودن در سخت‌ترین گروه آسیا هیجان‌زده‌ام
وینفرد شفر، سرمربی استقلال به گروه این تیم در لیگ قهرمانان آسیا چنین واکنشی داشت: «ما از این گروه هیجان زده هستیم. قطعاً سخت‌ترین گروه لیگ قهرمانان را داریم اما به انجام دادن کار سخت و موفقیت در این شرایط عادت داریم. این گروه تقریباً شبیه گروه فصل گذشته است و ما سال قبل صدرنشین صعود کردیم. اگر ما بتوانیم بهترین تمرینات و بهترین انگیزه را داشته باشیم، بدون تردید می‌توانیم در این گروه موفق باشیم. باید خودمان را با تمرکز بالا و امید بسیار زیاد، قوی کنیم. تعطیلات زمستانی نیز فرصتی است که می‌توانیم تیم را تقویت کنیم. همیشه بر مشکلات پیروز شده‌ایم و این بار نیز این کار را می‌کنیم.»
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد