hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > اشکالات وارده بر مالیات بر خودرو‌های لوکس چیست؟

اشکالات وارده بر مالیات بر خودرو‌های لوکس چیست؟

بیگی در خصوص اشکالات و اما و اگر‌های اخذ مالیات از خودرو‌های لوکس توضیحاتی داد.
میلاد بیگی کارشناس صنعت خودرو ، در خصوص اشکالات وارده بر مالیات خودروهای لوکس، گفت: مصوبه اخیر مجلس به منظور اخذ مالیات از افرادی که مجموع ارزش مالی خود و فرزندانشان بیش از یک میلیارد تومان است، دارای چند ملاحظه است. 
این کارشناس صنعت خودرو بیان کرد: مسئله اول، معلوم نبود اجرایی شدن این مصوبه است چرا که دقیقا همین مصوبه را در سال گذشته نیز در بودجه داشتیم، اما در نهایت دولت آن را عملیاتی نکرد، ابهام بعدی مسئله کشف قیمت این خودروهاست، زمانی که فضای اقتصادی بی ثبات و قیمت ها دائم نوسان دارد، و حجم معاملات پایین است، امکان کشف قیمت این خودروها کم است و قیمت گذاری خودروها با ابهام خطا خواهد بود.
بیگی ادامه داد: مسئله بعدی این است که معلوم نیست چقدر می‌توان این مالیات را وصول کرد.
این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: افراد تا زمانی که نخواهند خودرو را جابه جا کنند، اقدام به پرداخت مالیات نمی‌کنند و از آنجایی که این قانون دائمی نخواهد بود و برای سال ۱۴۰۰ تدوین شده است اگر افراد بخواهند سندی را جا به جا کنند، احتمالا وکالتی این کار را انجام می دهند  و معلوم نیست چقدر این مالیات وصول می شود.
او بیان کرد: بر این اساس اخذ مالیات از خودرو‌های لوکس به دلیل اینکه که طی سه سال گذشته دولت مانع از واردات آن به کشور شده و  با عوارض و تعرفه سنگین زمینه افزایش قیمت آن را فراهم شده، به‌طور حتم نمی‌تواند تامین‌کننده منابع پایدار برای دولت باشد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد