hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ۳۸۰۰ هزار بیمار مبتلا به کرونا در یزد شناسایی شدند/فوت ۳۲ نفر

۳۸۰۰ هزار بیمار مبتلا به کرونا در یزد شناسایی شدند/فوت ۳۲ نفر

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون و در یک بازه زمانی ۲۰ روزه، بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در یزد شناسایی شدند.

ابراهیم سلمانی اظهار داشت: در طول سه هفته گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳ هزار و ۸۱۸ بیمار مبتلای قطعی به کرونا در استان شناسایی شدند.

وی ادامه داد: از مبتلایان شناسایی شده، ۴۹۵ نفر در بیمارستان‌های استان بستری و ۳ هزار و ۳۲۳ بیمار در منزل دوره درمان خود را طی کردند.

سلمانی با اشاره شناسایی ۳ هزار و ۸۱۸  بیمار افزود: ۲ هزار و ۳۲۷ بیمار از شهرستان یزد، ۲۸۵ بیمار از اردکان، ۱۳۳ بیمار از میبد، ۴۰۵ بیمار از خاتم، ۱۵۸ بیمار از ابرکوه، ۱۹۶ بیمار از مهریز، ۱۶۵ بیمار از تفت، ۳۳ بیمار از بافق، ۷۲ بیمار از اشکذر و ۴۴ بیمار از بهاباد بودند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد ادامه داد: متاسفانه در سه هفته گذشته ۳۲ تن از بیماران مبتلا به کرونا در استان جان خود را از دست دادند.

سلمانی با اشاره به کاهش چشمگیر شیوه نامه های بهداشتی اظهار داشت: در حال حاضر رعایت فاصله اجتماعی در استان به ۳۷ درصد و استفاده از ماسک در استان به ۴۶ درصد رسیده است.

وی  تاکید کرد: بین رعایت شیوه نامه های بهداشتی و افزایش بیماری رابطه مستقیم وجود دارد و با رعایت بیش از پیش شیوه نامه های بهداشتی از میزان خسارت، ابتلا و مرگ و میر در استان بکاهیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد از همشهریان خواست: از سفر به ییلاقات، برگزاری دورهمی های خانوادگی و حضور در سطح شهر جدا خودداری کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد