کد: 67350 | 22 فروردین 1400 ساعت 09:14
هفته آینده جهش ابتلا خواهیم داشت/ هر ۱۶ دقیقه یک تهرانی براثر ابتلا به ویروس منحوس فوت میکند+ نقشه و نمودار
روند افزایشی تعداد ابتلا و بستری در سراسر کشور آنچنان با سرعت پیش میرود که به گفته مقامات ستاد ملی مقابله با کرونا در برخی از مراکز استانها نیاز به ایجاد مراکز موقت درمانی برای پذیرش مبتلایان جدید ایجاد شده است.
با درنظر گرفتن ایجاد موج چهارم همهگیری در کشور بعد از تعطیلات نوروزی اکنون بسیاری از شهرستانها رنگ قرمز کرونایی به خود گرفته و حتی برخی از آنها به سمت سیاه شده در حرکتهستند، این درحالی است که متاسفانه به گفته مقامات عالیه در وزارت بهداشت درست در چنین شرایطی نرخ مشارکت هموطنان برای رعایت پروتکلهای بهداشتی به کمتر از 56 درصد رسیده که این خود باعث نگرانی بیشتر برای مدیریت بحران ایجاد شده خواهد شد.
البته انتشار کاهش نرخ مشارکت هموطنان در رعایت پروتکلهای بهداشتی درست زمانی مطرح شده است که براساس برآوردهای مسئولان بهداشت و درمان با درنظر گرفتن افزایش سفرهای نوروزی در نیمه دوم تعطیلات نوروز 1400 و همچنین برگزاری دورهمیهای روز طبیعت در برخی استانها توسط هموطنان باید هفته آینده منتظر افزایش قابل توجه تعداد موارد ابتلا چه به صورت سرپایی و چه بدحال باشیم.
در این زمینه کارشناسان معتقدند افزایش قدرت سرایتپذیری ویروس جدید انگلیسی بهگونهای است که حتی در فضای باز درصورت بیتوجهی به موضوع فاصلهگذاری اجتماعی و رعایت پروتکلها میتواند فرد را آلوده کرده و در دوره نهفتهبودن این ویروس فردبه عنوان ناقل به دیگران ویروس را منتقل خواهد کرد که این چرخه اکنون با توجه به موضوع تعطیلات نوروزی اکنون بیشتر در خانوادهها دیده میشود و در ادارات هم کارمندان و پرسنل حاضر در خطر ابتلا قرار گرفتهاند.
افزایش شمار بستریشدگان کرونایی در استان گیلان
به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همچنان 13 شهرستان گیلان از مجموع 17 شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارند و 4 شهرستان باقی مانده نیز به سمت قرمز در حرکتاند.
آبتین حیدرزاده با بیان اینکه باید نسبت به اعمال محدودیتهای تردد و تعطیلی اصناف توجه ویژه داشته باشیم افزود: در شهرهای قرمز گروههای شغلی 2، 3 و 4 و در شهرهای نارنجی گروههای شغلی 3 و 4 باید حتماً تعطیل شوند.
حیدرزاده با اشاره به اینکه از امروز این تعطیلیها اجباری هست خاطرنشان کرد: گروههای یک شغلی شامل مشاغل ضروری اعم از فروشگاههای مایحتاج عمومی، نانواییها و فروشگاههای خدمات اینترنتی البته به شکل آنلاین است.
وی با بیان اینکه مهمترین مکان آلودگی در کل دنیا رستورانها هستند که در آنجا تجمعات بدون ماسک است تصریح کرد: در شهرهای قرمز و نارنجی رستورانها و کافهها باید حتماً تعطیل بوده و تنها به شکل بیرون بر فعالیت داشته باشند.
حیدرزاده از آخرین آمار کرونا در گیلان خبر داد و افزود: در حال حاضر 750 بیمار کرونایی در بیمارستانهای استان گیلان بستری هستند که 170 نفر در 24 ساعت گذشته به این آمار افزوده شدهاند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با بیان اینکه 90 نفر از بیماران کرونایی در وضعیت وخیم قرار دارند گفت: شهروندان باید در بین شهرستانهای استان جابجایی نداشته و تنها برای امور ضروری از شهر خارج نشوند.
نیمی از استان گلستان قرمز کرونایی شد
به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، در پی تصمیمهای متناقض و بی توجهی به نظرات کارشناسی بخش بهداشت و درمان در زمینه مدیریت و کنترل کرونا به ویژه قبل از شروع سال جدید و همچنین عدم جلوگیری از انجام مسافرتها در ایام نوروز، کرونای انگلیسی به سرعت در استانهای مختلف از جمله گلستان گسترش یافته است.
از ابتدای فروردین ماه امسال روند شیوع بیماری، به طور نسبی در حال افزایش بود اما در اواخر تعطیلات نوروزی، تعداد بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی استان در یک شبانه روز از 288 نفر به 366 نفر افزایش پیدا کرد.
ضمن اینکه نتیجه مثبت تستهای کرونا در استان نیز همچنان در حال افزایش است. آن طور که رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفته در گلستان هم مانند همه جای کشور حدود 70 درصد کسانی که نتیجه تست آنها مثبت میشود مبتلا به کرونای انگلیسی هستند.
در روزهای اخیر با توجه به افزایش شمار مبتلایان و بستری شدگان کرونایی، وضعیت رنگ بندی شهرها نیز تغییر کرده است. براساس آخرین بررسیها از شیوع کرونا در گلستان تقریبا نیمی از شهرهای استان در وضعیت قرمز قرار دارند.
در حال حاضر از 14 شهرستان وضعیت 6 شهرستان شامل بندرگز، کردکوی، گرگان، آزادشهر، مینودشت و گنبدکاووس قرمز شده است. همچنین بندرترکمن، آق قلا، رامیان و گالیکش هم در شرایط هشدار کرونایی هستند و وضعیت سایر شهرستانها شامل گمیشان، علی آبادکتول، کلاله و مراوه تپه نیز زرد است.
![]()
![]()
آخرین آمارها حاکی از بستری 485 بیمار کرونایی در مراکز درمانی و بیمارستانهای استان دارد و نکته قابل تأمل افزایش بیماران بدحال و بستری در بخش مراقبتهای ویژه است. از مجموع بیماران بستری 75 نفر در بخش آی سی یو تحت مراقبت قرار دارند و 33 نفر دیگر به علت وخامت حال به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.
هرچند از ابتدای شیوع کرونا در اسفند 98 تاکنون 22 هزار و 949 بیمار کرونایی در استان بهبود پیدا کردهاند اما بنا به گفته فاضل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در روزهای آینده تعداد بیماران بستری در استان به بیش از یکهزار نفر خواهد رسید.
با توجه به غالب شدن کرونای انگلیسی در استان تعداد بیماران زیر 15 سال هم افزایش محسوسی داشته و به 7.1 درصد کل مبتلایان رسیده است. همچنین 39.7 درصد بیماران بین 15 تا 55 سال سن دارند و 53.2 درصد دیگر از مبتلایان نیز بالای 55 سال هستند.
خبردرحال تکمیل است ....
![]()
البته انتشار کاهش نرخ مشارکت هموطنان در رعایت پروتکلهای بهداشتی درست زمانی مطرح شده است که براساس برآوردهای مسئولان بهداشت و درمان با درنظر گرفتن افزایش سفرهای نوروزی در نیمه دوم تعطیلات نوروز 1400 و همچنین برگزاری دورهمیهای روز طبیعت در برخی استانها توسط هموطنان باید هفته آینده منتظر افزایش قابل توجه تعداد موارد ابتلا چه به صورت سرپایی و چه بدحال باشیم.
در این زمینه کارشناسان معتقدند افزایش قدرت سرایتپذیری ویروس جدید انگلیسی بهگونهای است که حتی در فضای باز درصورت بیتوجهی به موضوع فاصلهگذاری اجتماعی و رعایت پروتکلها میتواند فرد را آلوده کرده و در دوره نهفتهبودن این ویروس فردبه عنوان ناقل به دیگران ویروس را منتقل خواهد کرد که این چرخه اکنون با توجه به موضوع تعطیلات نوروزی اکنون بیشتر در خانوادهها دیده میشود و در ادارات هم کارمندان و پرسنل حاضر در خطر ابتلا قرار گرفتهاند.
افزایش شمار بستریشدگان کرونایی در استان گیلان
به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همچنان 13 شهرستان گیلان از مجموع 17 شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارند و 4 شهرستان باقی مانده نیز به سمت قرمز در حرکتاند.
آبتین حیدرزاده با بیان اینکه باید نسبت به اعمال محدودیتهای تردد و تعطیلی اصناف توجه ویژه داشته باشیم افزود: در شهرهای قرمز گروههای شغلی 2، 3 و 4 و در شهرهای نارنجی گروههای شغلی 3 و 4 باید حتماً تعطیل شوند.
حیدرزاده با اشاره به اینکه از امروز این تعطیلیها اجباری هست خاطرنشان کرد: گروههای یک شغلی شامل مشاغل ضروری اعم از فروشگاههای مایحتاج عمومی، نانواییها و فروشگاههای خدمات اینترنتی البته به شکل آنلاین است.
وی با بیان اینکه مهمترین مکان آلودگی در کل دنیا رستورانها هستند که در آنجا تجمعات بدون ماسک است تصریح کرد: در شهرهای قرمز و نارنجی رستورانها و کافهها باید حتماً تعطیل بوده و تنها به شکل بیرون بر فعالیت داشته باشند.
حیدرزاده از آخرین آمار کرونا در گیلان خبر داد و افزود: در حال حاضر 750 بیمار کرونایی در بیمارستانهای استان گیلان بستری هستند که 170 نفر در 24 ساعت گذشته به این آمار افزوده شدهاند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با بیان اینکه 90 نفر از بیماران کرونایی در وضعیت وخیم قرار دارند گفت: شهروندان باید در بین شهرستانهای استان جابجایی نداشته و تنها برای امور ضروری از شهر خارج نشوند.
نیمی از استان گلستان قرمز کرونایی شد
به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، در پی تصمیمهای متناقض و بی توجهی به نظرات کارشناسی بخش بهداشت و درمان در زمینه مدیریت و کنترل کرونا به ویژه قبل از شروع سال جدید و همچنین عدم جلوگیری از انجام مسافرتها در ایام نوروز، کرونای انگلیسی به سرعت در استانهای مختلف از جمله گلستان گسترش یافته است.
از ابتدای فروردین ماه امسال روند شیوع بیماری، به طور نسبی در حال افزایش بود اما در اواخر تعطیلات نوروزی، تعداد بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی استان در یک شبانه روز از 288 نفر به 366 نفر افزایش پیدا کرد.
ضمن اینکه نتیجه مثبت تستهای کرونا در استان نیز همچنان در حال افزایش است. آن طور که رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفته در گلستان هم مانند همه جای کشور حدود 70 درصد کسانی که نتیجه تست آنها مثبت میشود مبتلا به کرونای انگلیسی هستند.
در روزهای اخیر با توجه به افزایش شمار مبتلایان و بستری شدگان کرونایی، وضعیت رنگ بندی شهرها نیز تغییر کرده است. براساس آخرین بررسیها از شیوع کرونا در گلستان تقریبا نیمی از شهرهای استان در وضعیت قرمز قرار دارند.
در حال حاضر از 14 شهرستان وضعیت 6 شهرستان شامل بندرگز، کردکوی، گرگان، آزادشهر، مینودشت و گنبدکاووس قرمز شده است. همچنین بندرترکمن، آق قلا، رامیان و گالیکش هم در شرایط هشدار کرونایی هستند و وضعیت سایر شهرستانها شامل گمیشان، علی آبادکتول، کلاله و مراوه تپه نیز زرد است.


آخرین آمارها حاکی از بستری 485 بیمار کرونایی در مراکز درمانی و بیمارستانهای استان دارد و نکته قابل تأمل افزایش بیماران بدحال و بستری در بخش مراقبتهای ویژه است. از مجموع بیماران بستری 75 نفر در بخش آی سی یو تحت مراقبت قرار دارند و 33 نفر دیگر به علت وخامت حال به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.
هرچند از ابتدای شیوع کرونا در اسفند 98 تاکنون 22 هزار و 949 بیمار کرونایی در استان بهبود پیدا کردهاند اما بنا به گفته فاضل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در روزهای آینده تعداد بیماران بستری در استان به بیش از یکهزار نفر خواهد رسید.
با توجه به غالب شدن کرونای انگلیسی در استان تعداد بیماران زیر 15 سال هم افزایش محسوسی داشته و به 7.1 درصد کل مبتلایان رسیده است. همچنین 39.7 درصد بیماران بین 15 تا 55 سال سن دارند و 53.2 درصد دیگر از مبتلایان نیز بالای 55 سال هستند.
خبردرحال تکمیل است ....

