hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > شمار جانباختگان کووید۱۹ کهگیلویه و بویراحمد به ۴۸۴ نفر رسید

شمار جانباختگان کووید۱۹ کهگیلویه و بویراحمد به ۴۸۴ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کووید۱۹ استان به ۴۸۴ نفر خبر داد و گفت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته یک هم استانی بر اثر ابتلا به کووید۱۹تن جان خود را از دست دادند.
"دکتر پرویز یزدان‌پناه" افزود: هم اکنون ۴۵۰ بیمار در بیمارستان های استان بستری می باشند که ۱۰۹ نفر از این بیماران مبتلای قطعی و ۲۳ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.
وی تصریح کرد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۲۹ هزار و ۳۳۴ نفر بهبود یافته گزارش شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار کرد: از ۹۵۷ نمونه پی سی آر دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج حدود ۴۷ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه گچساران و لنده (۷۵درصد موارد مثبت) بود، همچنین از ۳۳۱ نمونه رپید تست ۲۰ درصد موارد مثبت و در شهرستان های لنده، کهگیلویه و بویراحمد هستند.
دکتر یزدان پناه تاکید کرد: افزایش شدید درصد موارد مبتلا در شهرستان لنده نگران کننده می باشد و در واقع باید وضعیت این شهرستان را قرمز در نظر گرفت.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، وی بیان کرد: هم اکنون شهرستان های استان در وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی هستند و در نتیجه رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی، رعایت فاصله گذاری، استفاده از ماسک، حضور نیافتن در هر نوع تجمع و دورهمی، پرهیز از سفر، حضور نیافتن در مکان های شلوغ و پر مخاطره، استفاده نکردن از نقلیه عمومی و خارج نشدن از خانه مگر بر حسب ضرورت باید رعایت شوند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد