hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰

جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰

 روند نزولی شاخص بورس پایان ندارد. امروز هم در ادامه این مسیر، شاخص کل بورس کار خود را با ریزش پنج هزار واحدی آغاز کرد. بعد گذشت ۳۰ دقیقه از معاملات، شاخص کل در محدوده یک میلیون و ۲۴۴ هزار واحد قرار گرفته و حدود ۴۰ صدم درصد کاهش پیدا کرده است. شاخص هم‌وزن نیز امروز هفت صدم درصد عقب‌نشینی کرده است. تا اینجای کار نماد‌های فولاد، شستا، فملی، تاپیکو، فخوز، وبملت و نوری بیشترین تاثیر را در ریزش شاخص بورس امروز داشتند.  
به گزارش فرارو در ساعات ابتدایی معاملات امروز شنبه ۲۱ فروردین‌ماه، از بین ۲۴۸ نماد بورسی معامله شده، تنها ۱۵ نماد سبزرنگ هستند و ۲۳۳ نماد ارزش سهام خود را از دست داده‌اند. همچنین در بازار فرابورس از بین ۱۴۸ نماد شاهد کاهش قیمت سهام ۱۲۵ نماد هستیم و ۲۳ نماد با رنگ سبز به تابلو معاملات آمده‌اند. موردی که نشان می‌دهد امروز بیش از ۹۰ درصد نماد‌های بازار سرمایه قرمزپوش هستند.
 
جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰نقشه بازار در ابتدای معاملات روز شنبه ۲۱ فروردین‌ماه (برای مشاهده در ابعاد بزرگتر، روی عکس کلیک کنید)
  
پالایش و دارا یکم وقتی به مدار نزولی بیافتند کسی جلودارشان نیست. امروز این دو نماد، قرمزترین نمادهای بازار سرمایه هستند و هر کدام حدود چهار درصد ارزش خود را از دست داده‌اند. دیگر نمادهای گروه صندوق‌های سرمایه‌گذاری ETF هم امروز در مدار نزولی حرکت می‌کنند و کار را برای بازارگردان‌هایشان سخت کرده‌اند. تا جایی که در اغلب صندوق‌های ETF تنها شرکت‌های حقوقی دست به خرید واحدهای سرمایه‌گذاری می‌زنند. حقیقی‌ها عمدتا فروشنده هستند. در گروه محصولات شیمایی که بخش بزرگ نمادهای شاخص‌ساز را در خود جای داده، رنگ قرمز پادشاهی می‌کند. امروز نوری، آریا، تاپیکو، پارس، شفن، زاگرس، شیراز، پترول، شکف و شرنگ همگی صف فروش دارند. در گروه فلزات اساسی هم صف طولانی برای فروش سهام فولاد و فملی تشکیل شده و هیچ نماد سبزرنگی در این گروه به چشم نمی‌خورد. بانک‌ها و موسسات اعتباری هم شرایط مشابهی دارند. در بین گروه‌های مختلف بورسی، تنها محصولات غذایی، نیروگاه‌ها و منسوجات چند نماد سبزرنگ را در خود جای داده و دیگران سراسر قرمزرنگ هستند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد