hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ۲۰ درصد افزایش در بیماری کرونا نسبت به پارسال داشتیم

۲۰ درصد افزایش در بیماری کرونا نسبت به پارسال داشتیم

ابول نژادیان گفت: در خوزستان ۲۰ درصد افزایش در بیماری کرونا نسبت به پارسال داشتیم در صورتی که میانگین افزایش در کشور ۷۰ درصد است.
فرهاد ابول نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: خوزستان ۲۰ درصد افزایش در بیماری کرونا نسبت به پارسال  داشتیم در صورتی که میانگین افزایش در کشور ۷۰ درصد است و به دلیل وضعیت بد بهمن و اسفند، کاهش مسافرت مردم استان  در فروردین مشهود بود.
او بیان داشت: دوباره روند افزایشی در این زمینه داشتیم برای همین، شهر‌های آبادان، شوشتر، دزفول و رامهرمز مجدداً قرمز شدند و امیدوارم اهواز دوباره قرمز نشود و  به همه بیماران در بخش‌های عادی و ویژه خدمات‌رسانی انجام شد در حال حاضر حدود ۷۷ درصد تخت‌های عادی که برای کرونا را اختصاص دادیم اشغال شده و همچنین ۹۶ درصد تخت‌های ویژه در اختیار بیماران مبتلا به کرونا استان خوزستان است.
ابول نژادیان تصریح کرد: کلینیک‌های سرپایی دارو‌های ضد ویروسی برای شروع زودهنگام بیماری در خوزستان شروع کردیم که منجر به کاهش ۱۵ درصدی فوت شد و در صورت تأیید تیم علمی وزارت بهداشت این طرح ابتکاری ما در کل استان‌ها اجرا می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: بین ۲۴ تا ۲۵ هزار تست روزانه کرونا در خوزستان انجام می‌شود و ۱۹۹ هزار تست در یک هفته اخیر در کشور انجام شده که ۹۵ هزار تست یعنی بالغ بر ۴۷ درصد آن در خوزستان بود. ۳۰ هزار نیرو در سطح خوزستان بیماران را رهگیری، قرنطینه و اماکن را گندزدایی می‌کنند.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه ۳۵۸ هزار تست رهگیری در خوزستان انجام شده است، بیان کرد: همچنین از خروج یک هزار و ۱۲۶ بیمار به خارج از استان جلوگیری شد، گفت: آلودگی کشور از خوزستان تنها نیست، ۷۹ استان از ۸۰ استان کشور ترکیه قرمز هستند و پرواز‌های عیدانه ایران به ترکیه در سطح بالایی فعال بود و شمال غرب کشور متأثر از ترکیه هستند با وجود این، کادر درمان در استان همه تلاش خود را برای عدم درگیری دیگر نقاط کشور به کار گرفتند.
او گفت: ۴۲ هزار و ۷۸۸ تست در فرودگاه انجام و ۴۲۰ مورد مثبت، ۲۰ هزار تست برای راه‌آهن انجام و ۱۴۹ مورد مثبت و همچنین ۱۶۰ هزار تست در پایانه‌های مسافربری انجام و ۵۵۷ مورد مثبت بود و طی یک هفته اخیر ۲۵ درصد مبتلایان به دلیل تماس با مورد مثبت در خانواده، ۱۸ درصد به دلیل تردد درون‌شهری، ۱۱ درصد به دلیل حضور در تجمعات و ۲۳ درصد به دلیل حضور در مهمانی و دورهمی به کرونا مبتلا شدند.

 نگران میزان مراجعه بیماران به بیمارستان و افزایش آمار در شوش هستیم

ابول نژادیان افزود: در هفته سوم اسفند میزان مراجعات به بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی اهواز ۱۶ هزار نفر، هفته بعد ۱۵ هزار نفر، هفته اول فروردین ۱۷ هزار نفر و هفته دوم فروردین ۲۲ هزار و ۹۰۰ نفر بود و نگران میزان مراجعه بیماران به بیمارستان و افزایش آمار در شوش هستیم، چون در حال حاضر نیز تعداد بیماران بستری بالا است و مراسمی که چند روز قبل برگزار شده تأثیر مستقیم خود را بر روند افزایش تعداد مبتلایان تا چند روز آینده نشان می‌دهد؛ همچنین تعداد بیماران بستری در شوشتر از ۳۰ به ۱۰۲ نفر رسیده است.
 این مقام مسئول اظهار داشت: در حال حاضر یک هزار و ۸۳۸ بیمار در بیمارستان‌های دانشگاه بستری هستند که یک هزار و ۴۳۱ نفر آن‌ها در بخش عادی، ۴۰۷ نفر بخش ویژه و ۷۷ نفر این توبه هستند و  از بین کلیه واکسن‌های تزریق شده در استان خوزستان فقط یک نفر واکنش بد داشت که او هم دارای بیماری زمینه‌ای بود و با رسیدگی و درمان خوب شد.
ابول نژادیان افزود: برگزاری امتحانات حضوری آموزش و پرورش در خردادماه امسال آن‌ها در شرایط قرمز اصلاً به صلاح نیست و توصیه نمی‌شود و مردم بدانند که با توجه به شروع فصل گرما در خوزستان و استفاده بسیار از کولر برای خنک‌سازی منازل و دیگر اماکن حتماً از یک پنجره برای چرخش هوا استفاده کنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد