hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > اخبار ویژه > مراکز خرید بیشترین رفتار پرخطر مربوط به کروناست

مراکز خرید بیشترین رفتار پرخطر مربوط به کروناست

مدیر بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بیشترین رفتار پر خطر مرتبط با کرونا در مراکز خرید است که فاصله‌گذاری اجتماعی در آنها رعایت نمی شود.
سید مهدی میرجهانیان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این روزهای پایانی سال شاهد تجمع مردم در فروشگاه ها و مراکز خرید بزرگ و کوچک اصفهان هستیم بطوریکه پس از ساعت ۱۷ خیابان ها و میادین کلانشهر اصفهان مانند میدان شهدا، امام حسین(ع)، چهارباغ، سپه و میدان امام با ازدحام جمعیت و شلوغی مواجه است.
وی با بیان اینکه تجمع در مقابل برخی از فروشگاه ها مانند شیرینی فروشی نیز زیاد است، اظهار داشت: ما مشکل زیادی در زمینه استفاده از ماسک در اصفهان نداریم اما آنچه نگران کننده است حضور زیاد مردم در معابر شهری و مراکز خرید و پاساژهاست.
میرجهانیان با تاکید بر اینکه با فروشگاه هایی که ازدحام و تجمع خریداران را کنترل نکنند برخورد یا پلمب خواهد شد، از مردم خواست تا در این روزها تا جای ممکن بصورت اینترنتی و غیر حضوری وسایل و مواد خوراکی مورد نیاز خود را تهیه کنند.
مدیر بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه اطلاع رسانی های لازم در این زمینه توسط این مرکز انجام شده است، گفت: خود مردم و خانواده ها نیز در این زمینه باید جدیت و اهتمام داشته باشند و از طرفی آموزش های بیشتری توسط رسانه ها انجام شود.
وی با بیان اینکه این روزها ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی نیز در بین مردم در حال شیوع است، تصریح کرد: قرار گرفتن افراد مختلف در محیط های سربسته و شلوغ به انتشار این ویروس کمک می کند بنابراین مردم باید تا جای ممکن خریدهای خود را اینترنتی انجام دهند یا در ساعت های خلوت برای خرید اقدام کنند.
وی درباره برخی از برنامه ها مانند برگزاری جشن برای نوروز، تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درزمان حاضر و با توجه به وضعیت زرد استان با برگزاری هرگونه برنامه که منجر به تجمع بیش از ۵۰ نفر شود، مخالف است.
همچنین میرجهانیان با بیان اینکه امسال نیز مانند سال های گذشته تیم های بازرسی مراکز بهداشت استان پیش از فرا رسیدن سال جدید به نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی می پردازند، گفت: این کار از نیمه دوم بهمن امسال آغاز شد و ۹۰ تیم در قالب طرح بسیج سلامت نوروزی فعالیت می کنند.
مدیر بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: تیم های بهداشت محیط از واحدهای مختلف مانند شیرینی و آجیل فروشی و اماکن بین راهی، هتل ها و واحدهای بومگردی بازدید می کنند و با هرگونه مورد غیر بهداشتی که مغایر با سلامت مردم باشد برخورد می شود.
وی با بیان اینکه مدیریت بهداشت محیط اصفهان سه پیش فرض درباره سفرهای نوروزی در نظر گرفته است، اضافه کرد: برای هر سه حالت یعنی مسافرت های عادی، محدود یا بدون مسافرت برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است.
به گفته وی در یک ماه گذشته مقدار زیادی آجیل تاریخ مصرف گذشته و همچنین مواد اولیه شیرینی سازی نامرغوب در استان اصفهان کشف شد.
استان اصفهان با پنج میلیون نفر جمعیت در زمان حاضر در وضعیت زرد (خطر متوسط) کرونا قرار دارد و حدود ۴۷۰ بیمار دارای علائم ابتلا به کرونا در بیمارستان های استان اصفهان بستری هستند که حدود ۸۰ نفر آنها در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.
تاکنون یک میلیون و ۷۳۹ هزار نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند که از میان آنها ۶۱ هزار نفر جان باختند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد