hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > اخبار ویژه > ۹ هزار دوز واکسن کرونا در مرحله سوم به اصفهان تخصیص یافت

۹ هزار دوز واکسن کرونا در مرحله سوم به اصفهان تخصیص یافت

کارشناس مسوول مراقبت‌های کرونا معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ۹ هزار دوز (Dose) واکسن کرونا شامل ۶ هزار و ۵۰۰ دوز "سینوفارم" چینی و ۲ هزار و ۵۰۰ دوز "اسپوتنیک وی" روسی در مرحله سوم به این استان تخصیص یافت.
به گزارش ایرنا، پیش از این حدود هفت هزار و ۵۰۰ دوز واکسن کرونا در ۲ مرحله از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تحویل و به تعدادی از کارکنان بخش‌های درمان و بهداشت استان تزریق شد.
مهدی فارسی افزود: تزریق واکسن‌های تخصیص یافته در مرحله سوم در این هفته طبق دستور و ابلاغ وزارت بهداشت در باره سهم هر یک از گروه‌های اولویت‌دار آغاز خواهد شد.
وی اظهار داشت: گروه یک اولویت‌دار برای دریافت واکسن کرونا شامل کادر درمان و بهداشت، سالمندان و جانبازان هستند و افراد دیگر مانند کارکنان اورژانس و غسالخانه‌ها که با کرونا مرتبط هستند نیز در این گروه قرار دارند.
فارسی اضافه کرد: کار واکسیناسیون هر یک از این گروه‌ها بر اساس دستور وزارت بهداشت و طبق برنامه‌ریزی و هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی مانند بهزیستی و بنیاد شهید انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه کارکنان ۵۸ بیمارستان استان اصفهان حدود ۳۲ هزار نفر هستند، تصریح کرد: مقرر بود همه کادر درمان تا پایان اسفند امسال واکسینه شوند اما با توجه به سهمیه تخصیص یافته، این موضوع تحقق نمی‌یابد.
فارسی در باره واکسن سینوفارم که از چین وارد کشور شده است، توضیح داد: در این واکسن از ویروس غیرفعال استفاده شده است و تاکنون مرحله(فاز) یک تا سه کارآزمایی بالینی را با موفقیت طی کرده است و ایمنی بالای ۸۰ درصد ایجاد می کند.
واکسیناسیون علیه کرونا در اصفهان همزمان با سایر استان‌ها، روز سه‌شنبه بیست و یکم بهمن امسال با فرمان رییس جمهوری آغاز شد.
بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، در زمان حاضر حدود ۵۲۰ نفر دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که حدود ۷۰ نفر از آنها در بخش مراقبت‌های ویژه(ICU) تحت درمان قرار دارند.
از اسفند پارسال تاکنون حدود ۱۵۱ هزار مبتلای قطعی به کرونا، بستری شدن ۷۵ هزار بیمار دارای علائم ابتلا و جان باختن حدود هشت هزار و ۷۰۰ نفر(مشکوک و قطعی) در استان اصفهان ثبت شده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد