hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > اخبار ویژه > ۱۱۰ روستای اصفهان از نعمت آب سالم و دائم بهره‌مند شدند

۱۱۰ روستای اصفهان از نعمت آب سالم و دائم بهره‌مند شدند

 آبرسانی پایدار به ۱۱۰ روستا در ۱۵ شهرستان استان اصفهان با هدف تامین آب آشامیدنی و بهداشت سالم و دائم، روز سه شنبه در قالب پویش «هر هفته_الف_ب_ایران» بصورت وبینار با حضور وزیر نیرو آغاز شد.
به گزارش ایرنا، اعتبار این طرح که عملیات اجرایی آن از سال ۹۷ آغاز شد ۲۵.۵ میلیارد تومان است و حدود ۹۳ هزار نفر در  قالب ۳۰ هزار خانوار روستایی از این پروژه بهره مند می‌شوند.
در  قالب پروژه فوق ۵۵ لیتر بر ثانیه ظرفیت جدید تامین آب است که ۴۰ لیتر آن از اتصال به شبکه آب شهری و ۱۵ لیتر از شبکه محلی تامین می‌شود.
هفت مخزن با گنجایش در مجموع یک هزار و ۲۵۰ متر مکعب، ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۶ لیتر بر ثانیه، ۱۵۰کیلومتر لوله گذاری شامل اصلاح و توسعه از دیگر بخش‌های این طرح به شمار می‌رود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان در حاشیه افتتاح این طرح اظهارداشت: تامین آب سالم در مناطق شهری و روستایی بصورت پایدار و دائم از اولویت‌های این شرکت است بویژه امسال به مناطق کمتر توسعه یافته نگاه ویژه‌ای داشتیم.
هاشم امینی با بیان اینکه در هفت سال اخیر سه هزار و ۷۲۴ کیلومتر لوله‌گذاری آب و فاضلاب در این استان  انجام شده است خاطرنشان کرد: پویش #هرهفته_الف_ب_ایران سبب افزایش طرح ها شد و مناطق بیشتری را در برگرفت.
وی اضافه کرد: شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان یک میلیون و ۱۸۰ هزار مشترک را زیر پوشش دارد و بهبود خدمات در قالب طرح‌های مختلف همه ساله افزایش یافته است.
۴۰۰ روستا در هفت استان گیلان، سیستان و بلوچستان، خراسان‌رضوی، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، خوزستان و کرمان با اعتبار ۳۰۱.۹ میلیارد تومان در قالب هفته چهل و چهارم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، امروز به شبکه آبرسانی سالم و پایدار متصل شدند.
از ابتدای دولت یازدهم تا پایان بهمن امسال، آبرسانی پایدار به ۱۲ هزار و ۵۰۷ روستا با جمعیت ۸.۳ میلیون نفر محقق شده است.
بر این اساس، در دولت تدبیر و امید به طور متوسط هر سال حدود ۱.۱ میلیون نفر (هر هفته ۳۴ روستا) از نعمت آب شرب پایدار بهره‌مند شده‌اند که پیش‌بینی می‌شود تا نیمه دوم سال ۱۴۰۰، این رقم به ۹.۳ میلیون نفر برسد؛ بنابراین جمعیت روستایی بهره‌مند از شبکه آب شرب پایدار تا پایان دولت دوازدهم از ۹۰۰ هزار نفر به بیش از ۱۰ میلیون نفر خواهد رسید.
طرح ملی آبرسانی به روستاهای کشور با هدف تامین آب شرب پایدار برای ۲۰ هزار و ۷۷۴ روستا با جمعیت ۱۰.۹ میلیون نفر تعریف شده که اتصال سامانه‌ها به منابع تامین آب پایدار، ارتقای تاب‌آوری تاسیسات موجود از طریق اصلاح و بازسازی سامانه‌های انتقال و توزیع، توجه به کاهش آب بدون درآمد در شبکه‌های روستایی و کنتوردار کردن منابع تولید با هدف مدیریت مصرف از اهم دستاوردهای اجرای این طرح عنوان شده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد