hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > نصب سیستم هیدروژن سولفوره زدا بر روی چاه شماره ۱۶ میدان گازی شانول

نصب سیستم هیدروژن سولفوره زدا بر روی چاه شماره ۱۶ میدان گازی شانول

به منظور کاهش میزان هیدروژن سولفوره همراه گاز و بهینه‌سازی کیفیت خوراک مورد نیاز پالایشگاه گازی پارسیان، سیستم تسهیلات سرچاهی چاه شماره ۱۶ میدان گازی شانول در منطقه عملیاتی پارسیان نصب و راه‌اندازی شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، رئیس اداره مهندسی نفت این شرکت گفت: با توجه به طول عمر این میدان، میزان هیدروژن سولفوره همراه گاز در برخی چاه‌های این میدان کمی رو به افزایش است که به منظور کنترل این پدیده طبیعی و حفظ کیفیت گاز تولیدی مطابق با استانداردهای مورد نیاز پالایشگاه گاز پارسیان، سیستم هیدروژن سولفوره زدا بر روی این چاه نصب و راه اندازی شد.
مهندس حسن نعمت‌اللهی، با اشاره به اینکه گاز تولیدی منطقه عملیاتی پارسیان از نوع گاز شیرین است و خوراک پالایشگاه گاز پارسیان را تامین می نماید، افزود: افزایش هیدروژن سولفوره علاوه بر کاهش کیفیت گاز تولیدی، خوردگی خط لوله، تجهیزات و تاسیسات فرآیندی را به دنبال دارد.
وی، ادامه داد: این تسهیلات از امکانات مازاد سایر مناطق عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت وگاز زاگرس جنوبی تهیه و با همکاری اداره بازرسی و حفاظت فنی و واحدهای عملیات بهره‌برداری، تعمیرات و دیگر ادارات منطقه عملیاتی پارسیان، نصب و راه اندازی شد.
منطقه عملیاتی پارسیان شامل چهار میدان فعال عملیاتی تابناک، هما، شانول و وراوی است که در جنوب استان فارس و در مجاورت شهرستان‌های لامرد، مهر، خنج و پارسیان قرار دارد و خوراک مورد نیاز پالایشگاه گاز پارسیان را تأمین می کند.
نصب سیستم هیدروژن سولفوره زدا بر روی چاه شماره ۱۶ میدان گازی شانول 6

نصب سیستم هیدروژن سولفوره زدا بر روی چاه شماره ۱۶ میدان گازی شانول 2

نصب سیستم هیدروژن سولفوره زدا بر روی چاه شماره ۱۶ میدان گازی شانول 4

نصب سیستم هیدروژن سولفوره زدا بر روی چاه شماره ۱۶ میدان گازی شانول 5

نصب سیستم هیدروژن سولفوره زدا بر روی چاه شماره ۱۶ میدان گازی شانول 3
نصب سیستم هیدروژن سولفوره زدا بر روی چاه شماره ۱۶ میدان گازی شانول 1

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد