hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > می‌خواهم پرچم ایران را بالا ببرم

می‌خواهم پرچم ایران را بالا ببرم

یکی از جذاب‌ترین دورگه‌های تاریخ تیم ملی و به احتمال زیاد سر به زیرترین آن‌هاست. ستاره‌ای که در تیم باشگاهی‌اش می‌درخشد و حدود دو هفته پیش بازیکن ماه تیم آمیان فرانسه شد. سخن از سامان قدوس است، بازیکن تیم ملی فوتبال کشورمان که مدتی به دلیل بیماری دور از ترکیب اصلی تیمش بود اما این روزها دوباره به ترکیب بازگشته و تلاش می‌کند 
               

یکی از جذاب‌ترین دورگه‌های تاریخ تیم ملی و به احتمال زیاد سر به زیرترین آن‌هاست. ستاره‌ای که در تیم باشگاهی‌اش می‌درخشد و حدود دو هفته پیش بازیکن ماه تیم آمیان فرانسه شد. سخن از سامان قدوس است، بازیکن تیم ملی فوتبال کشورمان که مدتی به دلیل بیماری دور از ترکیب اصلی تیمش بود اما این روزها دوباره به ترکیب بازگشته و تلاش می‌کند روزهای درخشانی را در لیگ فرانسه پشت سر بگذارد. از سوی دیگر قدوس نخستین تجربه جام ملت‌های آسیا را نیز به زودی کسب خواهد کرد، جایی‌که شاگردان کی‌روش برای قهرمانی می‌روند و در این راه تمام تلاش خود را خواهند کرد. قدوس از نخستین روزهای حضورش در ایران، محبوب هواداران شده و هر روز تجربیات بیشتری را در اختیار تیم ملی قرار می‌دهد. با ملی‌پوش فوتبال کشورمان گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه آن را پی می‌گیریم.

هواداران خوشحال هستند که تو را با پیراهن تیم ملی کشورمان می‌بینند.

من هم خیلی خوشحالم، اتفاق بزرگی برای من رخ داده، آمده‌ام اینجا و می‌خواهم پرچم ایران را بالا ببرم.

از نخستین برخوردهای مردم با خودت بگو، واکنش‌ها مثبت بود یا نگرانت کرد؟

عالی بود، آن‌ها برخورد دوستانه‌ای با من دارند و بسیار به وجودشان افتخار می‌کنم. انرژی مثبت مردم را در فضای مجازی دریافت می‌کنم و متوجه هستم که آن‌ها دوستم دارند. این افتخار بزرگی برای من است که برای این تیم و این کشور بازی کنم.

اردوهای تیم ملی نیز هر از چند گاهی برگزار می‌شود و بازیکنان برای حضوری مقتدر در جام ملت‌ها آماده می‌شوند، فکر می‌کنی بتوانیم برای کسب عنوان قهرمانی گام برداریم؟

اردوهای خوبی را پشت سر گذاشتیم و فکر می‌کنم در یک‌سال اخیر بسیار بهتر شدیم. مطمئن هستم با ادامه روند فعلی می‌توانیم هرآنچه کی‌روش از ما انتظار دارد را در زمین پیاده کنیم. فکر می‌کنم تیم ملی پرقدرتی را داریم که می‌توانیم حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم.

سوال اصلی هواداران درباره قهرمانی است؛ تیم ملی ایران می‌تواند قهرمان جام ملت‌ها شود؟

یک مقدار صحبت کردن در این باره دشوار است اما ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا انتظارها را برآورده کنیم.

در روزهای اخیر برخی از ملی‌پوشان بابت از دست دادن روزهای فیفا و عدم برگزاری بازی‌های دوستانه مناسب، گلایه‌هایی داشته‌اند. فکر می‌کنی این اتفاق به تیم ملی آسیب می‌زند؟

بدون شک از دست دادن بازی‌های تدارکاتی آزاردهنده است اما ما باید به فکر خودمان باشیم و اجازه ندهیم این مسائل، تمرکزمان را کمتر کند. همواره اتفاقاتی هستند که آزارمان می‌دهند اما اگر متمرکز باشیم می‌توانیم پیشرفت کنیم.

حدود یک‌سال است که در تیم ملی عضویت داری، کدام شعار مردم در ورزشگاه‌ها بیش از همه توجه تو را جلب کرد؟

شعار زنده باد ایران را بسیار دوست دارم و امیدوارم مردم آن را در ورزشگاه‌ها سر بدهند.

یک مقدار درباره تیم باشگاهی‌ات صحبت کن، شنیده‌ایم در این چند هفته کلاس‌های آموزش زبان فرانسه را پشت سر می‌گذاری.

بله، من تلاش می‌کنم به زبان فرانسه مسلط شوم تا بتوانم به راحتی با هم تیمی‌ها، تماشاگران و مربیانم ارتباط برقرار کنم. صحبت کردن به چند زبان دارایی بزرگی است که برای به دست آوردن آن تلاش می‌کنم. درباره آميان نيز بايد بگويم فوتبال در ليگ فرانسه بيشتر متكي به توان بدني و فيزيكي بازيكنان است. حس مي‌كنم در سطح بالايي فوتبال بازي مي‌كنم و از اين موضوع خوشحالم. قاطعانه مي‌گويم تيم خوبي داريم و اميدواريم در آينده شرايط بهتر و بهتر شود.

به عنوان بازیکن ماه آمیان انتخاب شدی، به نظر می‌رسد شرایط بهتر از قبل شده است.

بدون شک همین‌طور است، من تلاش می‌کنم هر روز بهتر شوم و برای پیشرفت در فوتبال تمام توانم را به کار می‌گیرم.

به عنوان سوال آخر دوست دارم دلیل انتخاب ایران را به عنوان کشوری که پیراهن تیم ملی‌اش را می‌پوشی بدانم.

من دو انتخاب پیش رو داشتم، افتخار بزرگی بود که یکی از دو کشورسوئد یا ایران را انتخاب کنم. تصمیم گرفتم ایران را انتخاب کنم و درحال حاضر بسیار خوشحال هستم و مطمئنم که هرگزازاین انتخاب پشیمان نخواهم شد. اکنون تمام فکرم معطوف به کشور ایران و موفقیت با این تیم در جام ملت‌هاست‌.زمان زیادی از پیوستن من به تیم ملی ایران نمی‌گذرد و من تازه در اول راه قراردارم و امیدوارم هرچه زودتردر تیم ملی جا بیفتم. در آینده قصد دارم ازتمام فرصت‌هایی که درفیفا دی به‌دست می‌آید برای آشنایی و هماهنگی بین همبازی‌هایم درتیم ملی استفاده کنم و نمی‌خواهم هیچ فرصتی را از دست بدهم.

                    
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد