hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > سری «آ» امسال با حضور ایرانی‌ها جذاب‌تر می‌شود

سری «آ» امسال با حضور ایرانی‌ها جذاب‌تر می‌شود

مسابقات لیگ والیبال سری آ ایتالیا در حال برگزاری است و ورونا، مونزا، کاستلانا و سیه‌نا تیم‌هایی هستند که از حضور بازیکنان ایرانی در ترکیب خود بهره می‌برند. تیم ورونا، محمدجواد معنوی‌نژاد و مرتضی شریفی را در ترکیب دارد و تیم مونزا هم امیر غفور را در اختیار دارد.
مسابقات لیگ والیبال سری آ ایتالیا در حال برگزاری است و ورونا، مونزا، کاستلانا و سیه‌نا تیم‌هایی هستند که از حضور بازیکنان ایرانی در ترکیب خود بهره می‌برند. تیم ورونا، محمدجواد معنوی‌نژاد و مرتضی شریفی را در ترکیب دارد و تیم مونزا هم امیر غفور را در اختیار دارد. به جز این 3 بازیکن، مجتبی میرزاجانپور و سعید معروف هم در تیم‌های کاستلانا و سیه‌نا بازی می‌کنند تا سری آ با حضور
5 بازیکن ایرانی برگزار شود. حضور پرتعداد بازیکنان ایرانی در سری آ نشان دهنده اطمینان ایتالیایی‌ها به بازیکنان ایرانی است. محمدجواد معنوی‌نژاد بازیکنی است که در اواخر فصل گذشته سری آ توانست بیش از پیش نظر نیکولا گربیچ، سرمربی تیم ورونا را جلب کند و بیشتر در زمین باشد. او در فصل پیش رو، مرتضی شریفی را نیز در کنار خود دارد. شریفی بازیکن هم پست معنوی‌نژاد است و به همین خاطر، علاوه بر تقویت روحی برای این بازیکن،‌ یک رقیب جدی هم برای او به شمار می‌آید.
محمدجواد معنوی نژاد درخصوص لیگ والیبال ایتالیا در فصل 2018-2019 گفت: «امسال لیگ‌مان را با یک برد آغاز کردیم و توانستیم تیم مونزا را شکست دهیم. البته تیم مونزا پشت خط‌زن اصلی‌اش (امیر غفور) را در اختیار نداشت اما این تیم بازی خیلی خوبی انجام داد و بازیکنان این تیم کیفیت بالای خود را به نمایش گذاشتند. با این وجود ما توانستیم این بازی را ببریم و با برد لیگ امسال را شروع کنیم.»
دریافت‌کننده تیم ورونا درخصوص عملکرد مرتضی شریفی، هم‌تیمی‌اش در این تیم افزود: «در بازی اول مرتضی موفق شد ۱۵ امتیاز کسب کند و در این بازی عملکرد بسیار خوبی داشت و نقش مهمی در پیروزی خارج از خانه تیم داشت. ما در بازی دوم به تیم قدرتمند پروجا باختیم و در بازی سوم هم با نتیجه 3 بر یک از تیم لوبه شکست خوردیم.» او که سال گذشته عملکرد خوبی در ورونا داشت، معتقد است: «برای جا افتادن در لیگ ایتالیا نیاز به زمان داریم که خدا را شکر من دومین سال حضورم در سری آ را تجربه می‌کنم و تقریباً با شرایط لیگ ایتالیا آشنا هستم و می‌دانم چه کار باید بکنم. علاوه بر این توانستم نظر نیکولا گربیچ، سرمربی تیم  را جلب کنم و برای تیم مثمر ثمر باشم.»
لژیونر والیبال ایران درخصوص هواداران تیم ورونا گفت: «این تیم هواداران پرشوری دارد و مردم این شهر (ورونا) به این رشته علاقه زیادی دارند و همیشه برای تماشای بازی‌ها به سالن می‌آیند. هواداران و بازیکنان در ورونا من را با اسم «جاوی» صدا می‌زنند و تشویق می‌کنند.»
معنوی‌نژاد بیان داشت: «امسال بیشتر وقتم را با مرتضی می‌گذرانم و همیشه در کنار هم هستیم. مرتضی رقیب من هم در ورونا به حساب می‌آید که البته این موضوع باعث می‌شود رفاقت‌مان بیشتر شود.» اما جالب اینجاست که با وجود هم پست بودن این دو بازیکن ایرانی هر دو در ترکیب ورونا بازی می‌کنند. او در این مورد بیان داشت: «سرمربی تیم‌مان به بازیکنانی توجه می‌کند که با انگیزه تمرین می‌کنند. من و مرتضی سعی کردیم در این مدت به بهترین شکل ممکن تمرین کنیم و این موضوع باعث شد تا او به ما اعتماد کند و با وجود هم‌پستی بودن‌مان در بازی‌ها از هر دوی ما استفاده کند.»
 این لژیونر والیبال ایران در پاسخ به این سؤال که آیا تجربیات خودش را در اختیار شریفی قرار می‌دهد؟ افزود: «مرتضی بازیکن خیلی خوبی است. او جوان است و انگیزه زیادی برای خودنمایی دارد. او در این سن به لیگ ایتالیا رسیده و مسلماً استعداد خاصی دارد. امیدوارم به آن هدفی که دوست دارد برسد و به هر جایی که رسیده مطمئناً استحقاقش را داشته. البته من هم به او کمک می‌کنم که به اهدافش برسد.» لیگ ایتالیا امسال با حضور 5 بازیکن ایرانی برگزار می‌شود. معنوی نژاد در پاسخ به این سؤال که آیا سایر بازیکنان تیم ملی را می‌بینی؟ گفت: «بازیکنان ایرانی در شهرهای دیگر حضور دارند و ما 2 الی 3 ساعت اختلاف زمانی با همدیگر داریم و چون تمرینات‌مان هر روز برگزار می‌شود، سخت است که بخواهیم هر روز همدیگر را ببینیم. بیشتر در زمان مسابقه با همدیگر مواجه می‌شویم.»
معنوی‌نژاد درخصوص حضور بازیکنان ایرانی در تیم‌های ایتالیایی افزود: «بازیکنان ایرانی بازیکنانی هستند که خیلی تلاش می‌کنند و انگیزه زیادی دارند، این پوئنی می‌شود برای هر تیمی که بازیکنان ایرانی در اختیار دارد. ما هم تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا ان‌شاءالله بتوانیم ایران را سربلند کنیم. مطمئناً امسال با حضور بازیکنان ایرانی سری آ جذاب‌تر می‌شود.» او درخصوص شرایط قهرمانی تیم ورونا در فصل جاری بیان داشت: «مسلماً 4 تیمی که سال گذشته درجایگاه اول تا چهارم بودند، شانس‌های کسب عنوان قهرمانی هستند. تلاش ما بر این است تا بهترین بازی را مقابل این تیم‌ها ارائه دهیم و در مقابل این تیم‌ها نتایج خوبی بگیریم.»
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد