hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > آموزش کاشت انواع سبزه سفره هفت سین با هسته پرتقال و نارنج و لیمو

آموزش کاشت انواع سبزه سفره هفت سین با هسته پرتقال و نارنج و لیمو

در گزارش زیر نحوه کاشت یک سبزه زیبا و متفاوت را به شما آموزش می دهیم.
این روز‌ها که فصل پرتقال و نارنج و البته لیمو شیرین است بعد از میل کردن این مرکبات تخم یا همان هسته آن‌ها را دور نیندازید، چون برای سبزه عید حسابی به دردتان می‌خورند. بهترین زمان کاشت هسته نارنج و سایر مرکبات برای سبزه سفره هفت سین ۳۰ بهمن یا روز‌های ابتدایی اسفند است. چون حدود دو هفته طول می‌کشد تا جوانه بزند. برای درست کردن سبزه هفت سین با تخم پرتقال و نارنج و لیموشیرین ابتدا هسته‌ها را به مدت یک روز در آب خیس کنید.
خیس کردن هسته را به این دلیل انجام می‌دهیم که پوست هسته به راحتی جدا شود. بعد از یک روز خیس خوردن پوست هسته به راحتی جدا می‌شود و کوچک‌ترین آسیبی به هسته وارد نمی‌شود.
در یک گلدان که زیر آن دارای سوراخ است و زهکشی دارد خاک سبک بریزید. گلدان را با خاک سبک پر کنید و هسته‌ها را به آرامی و دقت روی خاک بریزید. فاصله هسته‌ها از هم نه خیلی زیاد و نه خیلی کم باشد.
روی هسته‌ها یک لایه نازک خاک سبک بریزید. گلدان را با پلاستیک کاور کنید و منتظر جوانه زدن هسته‌ها بمانید. معمولا بین ۲ هفته تا یک ماه طول می‌کشد تا هسته‌ها جوانه بزنند و از دل خاک بیرون بیایند. بعد از این‌که هسته‌ها جوانه زد کاور پلاستیکی را از دور گلدان بردارید. بهترین زمان برای تهیه سبزه سفره هفت سین با هسته مرکبات روز‌های آخر بهمن است.
امتیاز: 4 (از 1 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد