hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > درباره طرح ۳۰۷۰ سازمان تأمین اجتماعی بیشتر بدانید

درباره طرح ۳۰۷۰ سازمان تأمین اجتماعی بیشتر بدانید

طرح ۳۰۷۰ سازمان تأمین اجتماعی تبدیل ۳۰ خدمت حضوری به خدمت غیرحضوری ازطریق اینترنت است.
سید محسن نظام خیرآبادی مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان رضوی گفت: پیش بینی می‌کنیم با اجرای ۳۰ طرح خدمات غیر حضوری تأمین اجتماعی در خراسان رضوی مراجعه ۵ میلیون و ۳۱۸ هزار از بیمه شدگان کاهش پیدا کند.

او افزود: در ایام مقابله با ویروس کرونا، میزان ارباب الرجوع سازمان تأمین اجتماعی حداقل ۲۵ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: طرح حذف دفترچه کاغذی تأمین اجتماعی از شنبه اول اسفند ماه شروع خو‌اهد شد و از این تاریخ به بعد دفترچه کاغذی صادر نمی‌شود که البته افرادی که دفترچه کاغذی دارند تا اخرین نسخه آن امکان استفاده از آن را دارند.

خیرآبادی ضمن اشاره به هزینه‌های بالای صدور دفترچه بیان کرد: چاپ هر دفترچه ۱۸۰۰ تومان و هزینه کارگزاری برای صدور دفترچه ۳۵۳۰ تومان بوده است که در سال ۹۸ در خراسان رضوی بیش از ۱۰۳ میلیارد ریال در این موضوع هزینه شده است که البته در تهران و برخی دیگر از استان‌های کشور این امار حدود ۳ تا ۴ برابر است.

او تصریح کرد: از ۴۵ روز گذشته که ۲۳ خدمت از این طرح اجرا شده است تا کنون بیش از یک میلیون و پانصد درخواست و ثبت در سامانه داشتیم و پیش بینی می‌کنیم با رونمایی از ۳۰ طرح خدمات غیر حضوری تأمین اجتماعی، ۸۰ درصد مراجعات حضوری به مراکز تأمین اجتماعی کاهش پیدا خواهد کرد.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان رضوی در خصوص نحوه استفاده بیمار از خدمات درمانی تأکید کرد: بیمار فقط با ارائه کد ملی به پزشک، نسخه درمانی بیمار در سامانه ثبت خواهد شد و با مراجعه به داروخانه‌ها همراه با کد ملی دارو‌های خود را دریافت می‌کنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد