hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سیستان و بلوچستان| بندر چابهار ظرفیت پذیرش بیش از 100 هزار تن کالا را دارد

سیستان و بلوچستان| بندر چابهار ظرفیت پذیرش بیش از 100 هزار تن کالا را دارد

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: بندر چابهار کوتاه‌ترین مسیر دریایی برای دسترسی به بزرگ‌ترین بندر تجاری جهان در شانگهای چین است. 

بهروز آقایی اظهار داشت: بندر شانگهای چین پرترافیک‌ترین و بزرگ‌ترین بندر تجاری جهان محسوب می‌شود که در فاصله 6 هزار و 228 مایلی چابهار واقع‌شده است.

او بیان کرد: سایر بنادر ایران نظیر شهید رجایی، لنگه، آبادان، باهنر، امام خمینی (ره) و خرمشهر فاصله 6 هزار و 557 تا هفت هزار و 125 مایلی با بندر شانگهای چین‌دارند. او گفت: چابهار در خارج از تنگه هرمز موقعیت مناسب‌تری برای ترانزیت کالا دارد و می‌تواند نقش مهمی در توسعه اقتصادی کل ایران داشته باشد. او ادامه داد: بندر چابهار ظرفیت پذیرش بیش از 100 هزار تن کالا را دارد و با زیرساخت‌ها و تجهیزات موجود فعلی می‌تواند سالانه بیش از هشت و نیم میلیون تن کالا را تخلیه و بارگیری کند. آقایی بیان کرد: چابهار به‌عنوان بندری اقیانوسی می‌تواند مسیر مناسبی برای انتقال، ترانزیت و صادرات کالاهای داخلی و کشورهای هم‌جوار باشد. مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: چابهار مسیری مطمئن و به‌صرفه برای انتقال کالاهای هند، کشورهای آسیای میانه و افغانستان است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد