hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > چگونه می‌توان از پزشکان خاطی شکایت کرد؟

چگونه می‌توان از پزشکان خاطی شکایت کرد؟

مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی به بیان توضیحاتی در خصوص نحوه شکایت از پزشکانی که وظیفه خود را به درستی انجام نمی‌دهند و یا مرتکب خطا می‌شوند، پرداخت.
حسین کرمانپور در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توانیم از پزشکان خاطی و کم کار شکایت کنیم؟ گفت: شکایت در مقابل جرم صورت می‌گیرد و چنانچه جرمی توسط پزشک انجام شده باشد، می‌توان از او به شوراهای بدوی و انتظامی نظام پزشکی شهر‌ها شکایت کرد.
وی ضمن اشاره به اینکه هر شهری که نظام پزشکی داشته باشد، شورای بدوی انتظامی هم دارد، ادامه داد: اگر بیمار و یا همراهانش از پزشکی به معنای عام شکایت داشتند و برای مثال به نحوه عملکرد و یا کم کاری او معترض بودند، می‌توانند به روسای بیمارستان‌ها و یا بخش شکایات بیمارستان‌ها مراجعه کنند و اگر جواب نگرفتند، باید شکایت خود را به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیمارستان اعلام کنند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی افزود: هر بیمارستان و یا هر محدوده‌ای زیر نظر یک دانشگاه علوم پزشکی است و هر دانشگاه یک معاونت درمان دارد که افراد شاکی از نحوه عملکرد پزشکان می‌توانند با شکایت خود را به بخش پاسخگویی وشکایات اعلام کنند و دانشگاه علوم پزشکی به شکایت آن‌ها رسیدگی می‌کنند.
وی متذکر شد: اما اگر جرمی صورت گرفته باشد، نظیر هنگامی که بیماری مورد عمل جراحی قرار گرفته باشد و بیمار و یا اطرفیانش معتقد باشند، عمل به درستی انجام نشده و یا فوتی رخ داده باشد، شاکیان باید به شورا‌های بدوی و انتظامی نظام پزشکی شهر‌ها مراجعه کنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد