hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > آغاز واکسیناسیون از ۲۱ بهمن/دو شرط انتخاب واکسن روسی

آغاز واکسیناسیون از ۲۱ بهمن/دو شرط انتخاب واکسن روسی

وزیر بهداشت، با اشاره به دشواری های ساخت واکسن، گفت: ساخت واکسن خم رنگرزی نیست.
سعید نمکی، صبح یکشنبه نوزدهم بهمن ۹۹، در مراسم رونمایی از نخستین واکسن تزریقی - استنشاقی کووید ۱۹ مؤسسه رازی، افزود: ایران در منطقه تنها کشوری است که سابقه ساخت واکسن را دارد.
وی با عنوان این مطلب که شیوع کووید ۱۹ باعث شد تا نهضت واکسن سازی راه بیافتد، گفت: تردید ندارم که ایران در آینده‌ای نه چندان دور به یکی از قطب‌های تولید واکسن در جهان تبدیل خواهد شد.
نمکی ادامه داد: یکی از قول‌هایی که به مردم داده بودیم، آغاز واکسیناسیون قبل از ۲۲ بهمن بود. ما منابع مختلفی را برای تهیه واکسن مورد مطالعه قرار دادیم و واکسن انتخابی ما از سبد کووکس بوده است.
وی افزود: ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز واکسن از صندوق کووکس کافی نیست و فکر کردیم از جاهای دیگر نیز واکسن مورد نیازمان را تهیه کنیم که واکسن روسی را انتخاب کردیم.
وزیر بهداشت گفت: دو اصل را برای تهیه واکسن دنبال کردیم، حتماً باید واکسن فاز ۳ را گذرانده باشد و اینکه حتماً باید حداقل چند کشور معتبر این واکسن را ثبت کرده باشند تا خیال مردم ما راحت باشد.
وی افزود: روز سه شنبه ۲۱ بهمن ۹۹ اولین گروه واکسن را دریافت می‌کنند. ابتدا نیروهای آی سی یو این واکسن را دریافت می‌کنند و بعد به سراغ سایر گروه‌های هدف می‌رویم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد