hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > سند مالکیت ۲۰۵ هزار هکتار از اراضی ملی میامی صادر شد

سند مالکیت ۲۰۵ هزار هکتار از اراضی ملی میامی صادر شد

رییس اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری میامی گفت : به دنبال اجرای طرح کاداستر ، از ابتدای امسال تا پایان دی ماه سند مالکیت برای ۲۰۵ هزار هکتار از اراضی ملی این شهرستان صادر شد.


محمدعلی رضایی روزگذشته در گفت و گو با ایرنا ، افزود : با ابلاغ دستورالعمل اجرای کاداستر اراضی ملی ،تبدیل اسناد دفترچه‌ای به اسناد تک برگی به عنوان اولویت کاری منابع طبیعی و ابخیزداری قرار دارد که با همکاری اداره ثبت  اسناد و املاک میامی تا پایان سال ۴۰۰ هزار هکتار سند مالکیت در این شهرستان صادر خواهد شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی  گفت : حفظ، احیا، توسعه و بهره‌برداری از اراضی ملی از مهمترین وظایف منابع طبیعی محسوب می شود.

رضایی تصریح کرد : با اجرای طرح کاداستر مالکیت اراضی دولت تثبیت و نقش بسزایی در راستای توسعه شهرستان و طرح های عمرانی خواهد داشت .

وی ادامه داد: اجرای طرح کاداستر یکی از اقدامات مهم و اساسی است که نقش به‌سزایی در شفافیت و جلوگیری از پدیده زمین خواری و فساد در معاملات ایفا می‌کند.

کاداستر (حدنگاری) منابع طبیعی شامل نقشه های رقومی دارای مختصات با دقت هندسی استاندارد است که بر اساس شیوه نامه کاداستر سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور از محدوده منابع ملی و اراضی مستثنیات تهیه شده و در سامانه شمیم ( شبکه ملی یکپارچه ملک) سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ثبت می شود.

اجرای حدنگاری جزو طرح های ملی و از برنامه های اصلی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری به شمار می رود که تثبیت مالکیت دولت بر عرصه‌های ملی، جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی و دولتی از محل اعتبارات ملی، طرح ممیزی اراضی و تفکیک مستثنیات از جمله اهداف اصلی اجرای آن است.

مساحت اراضی ملی شهرستان میامی که درشرق استان سمنان قرار دارد ۸۳۰هزار هکتار است .

شهرستان میامی دارای  ۲ بخش مرکزی وکالپوش و ۴٠ هزار تن جمعیت است

  
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد