hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > صادرات سیمان گره گرانی را کورتر کرد/ قیمت هر پاکت سیمان به ۴۰ هزار تومان رسید

صادرات سیمان گره گرانی را کورتر کرد/ قیمت هر پاکت سیمان به ۴۰ هزار تومان رسید

رئیس انجمن انبوه‌سازان خوزستان قیمت هر پاکت سیمان را ۴۰ هزار تومان عنوان کرد و گفت: صادرات سبب افزایش قیمت این محصول شده است.
فرشید پورحاجت رئیس انجمن انبوه‌سازان خوزستان با اشاره به خارج شدن از مدار تولید برخی کارخانه‌های تولید سیمان به بهانه‌های واهی گفت: بعضی دیگر از کارخانه‌ها اقدام به صادرات سیمان به کشور‌های دیگر کرده اند که این مساله، باعث افزایش قیمت این محصول در بازار شده است.
او با بیان اینکه قیمت سیمان به ۴۰ هزار تومان رسیده است، افزود: از ابتدای امسال با یک وزارت صمت بدون وزیر مواجه بودیم که تبعات سنگین این موضوع برای کشور خسارت‌های فراوانی ایجاد کرد.
پورحاجت با بیان اینکه با آمدن وزیر جدید به وزارت صنعت، معدن و تجارت به نظر می‌رسید که دریای پرتلاطم حوزه صنعت کشور به آرامش برسد، اظهار داشت:، اما این اتفاق رخ نداد و علیرغم شروع به کار چند ماهه وزیر جدید، مشاهده می‌شود که برنامه‌هایی که مرتبط با صنعت احداث در کشور بوده‌اند، خروجی مثبتی نرسیده‌اند.
او در خصوص وضعیت قیمت مصالح ساختمانی بیان کرد: با یک سونامی وحشتناک افزایش قیمت در مصالح ساختمانی روبرو بوده‌ایم و علیرغم اظهارات ما در خصوص وجود رانت در صنعت فولاد، جلوی این رانت‌ها گرفته نشده است و بنده به اقتصاد آزاد اعتقاد کامل دارم، اما قضیه‌ای که در کشور رخ داده یک اقتصاد آزاد نیست و بخشی از اقتصاد تولیدی را آلوده به رانت کرده است.
این مقام مسئول در خصوص وضعیت سیمان در بازار گفت: این موضوع نشان‌دهنده این است که هیچ عزم و اراده‌ای از طرف وزارت راه و شهرسازی و وزارت صمت برای بهبود شرایط احداث ساختمانی در کشور وجود ندارد و بخش خصوصی کشور در حوزه صنعت ساختمان در شرایطی قرار دارد که با مشکلات متعددی روبه‌رو است.
پورحاجت تصریح کرد: اگر در حوزه فولاد، فساد یا رانت در توزیع و قیمت‌گذاری ایجاد شده بود، اما فولاد در بازار، فراوانی داشت، ولی در خصوص سیمان، یک روز کارخانه‌های تولید این محصول اعلام به افزایش قیمت کرده و روز بعد به بهانه‌های متعدد، خط‌های تولید خود را از مدار خارج می‌کنند که این موضوع، مصداق بارز فساد و انحصارگری است.
او افزود: این موضوع نه تنها از طرف دولت، بلکه از طرف مجلس شورای اسلامی نیز پیگیری نمی‌شود و از عجایبی است که در ۱۰ سال گذشته تاکنون با آن برخورد کرده‌ام، البته کارخانه‌های سیمان توان تولید را دارند، اما تولیدات خود را متوقف کرده‌اند، آیا کسی توجه نمی‌کند که صنعت احداث در کشور در شرایطی بسیار بحرانی قرار می‌گیرد؟ آیا کسی به این موضوع توجه نمی‌کند که خرید مسکن برای جوانان ایرانی به یک رویای دست‌نیافتنی تبدیل خواهد شد؟
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد