hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > ترک تحصیل بسیاری از دانش‌آموزان به دلیل تعطیلی طولانی‌مدت مدارس کشور!

ترک تحصیل بسیاری از دانش‌آموزان به دلیل تعطیلی طولانی‌مدت مدارس کشور!

علی‌اصغر فانی گفت: تعداد زیادی دانش‌آموز به دلیل نداشتن امکانات برای استفاده از آموزش مجازی از کلاس‌ درس محروم شده و ترک تحصیل می‌کنند، با این شرایط بیسوادی در کشور افزایش پیدا می‌کند.
علی‌اصغر فانی درباره بازگشایی مدارس در شرایط کرونا اظهار کرد: در تمام کشورها، مدارس آخرین گزینه هستند که برای پیشگیری از کرونا تعطیل می‌شوند.
وی با اشاره به عوارض تعطیلی مدارس افزود: می‌توان به افت تحصیلی به‌ویژه در دوره ابتدایی و پایه‌های اول و دوم اشاره کرد؛ دانش‌آموز اول ابتدایی که نه خواندن و نوشتن می‌داند، چطور می‌تواند از فضای مجازی استفاده کند!
ترک تحصیل دانش‌آموزان با تعطیلی مدارس
فانی دومین عارضه تعطیلی مدارس را ترک تحصیل دانش آموزان دانست و گفت: تعداد زیادی دانش‌آموز به دلیل نداشتن امکانات برای استفاده از آموزش مجازی از کلاس‌ درس محروم شده و ترک تحصیل می کنند؛ با این شرایط  رشد بیسوادی در کشور افزایش پیدا می‌کند.
عضو شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: یادگیری در فضای مجازی از لحاظ تربیتی بسیار کم‌اثر است با این روند در آینده با یک نسل کم‌سواد روبه‌رو خواهیم شد.
 وی افزود: تعطیلی مدارس باعث آسیبهای جبران‌ناپذیر تربیتی به آموزش و پرورش دانش‌آموزان می‌‌شود، مانند کاهش مهارت‌های ارتباطی، کاهش مشارکت اجتماعی، ضعف تربیت اجتماعی و علمی به عنوان یکی از ساحت‌های سند تحول بنیادین.
بازگشایی تدریجی مدارس 
وی با اشاره به چند توصیه برای بازگشایی مدارس گفت: بازگشایی مدارس در این شرایط باید تدریجی باشد و لزومی ندارد در یک تاریخ مشخص همه مدارس بازگشایی شوند ما باید با توجه به شرایط و موقعیت هر منطقه این موضوع را تدریجی انجام دهیم.
فانی ادامه داد: بر اساس شرایط و وضعیت متنوع کشور از لحاظ کرونا (آبی، نارنجی، زرد و قرمز) باید تصمیمات متنوعی برای بازگشایی مدارس اتخاذ کنیم و با گروه‌بندی دانش‌آموزان، آموزش را ادامه دهیم.
عضو شورای عالی آموزش و پرورش تاکید کرد: شورای عالی یک اصولی را مصوب و به استان‌ها ابلاغ کند تا با رعایت این اصول برای بازگشایی مدارس تصمیم‌گیری شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد