hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > حمایت وزارت نفت از توسعه حمل‌ونقل ریلی در کلانشهرها

حمایت وزارت نفت از توسعه حمل‌ونقل ریلی در کلانشهرها

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان از حمایت ویژه وزارت نفت از توسعه حمل‌ونقل ریلی در کلانشهرهای کشور خبر داد.

 علیرضا صلواتی در حساب کاربری‌اش در اینستاگرام نوشت:
این بار فارغ از جلسات فرمایشی، بزرگانِ شهرهای کشور آمدند گِردِ هم تا بگویند از هوای پاک و بنشینند در زمین آرام و امضا کنند کاغذهایی که ارمغان آورد هم «هوای پاک» را و هم «آرامش» را.
اول از همه وزیر نفت آمده بود، نام‌دارِ زنگنه این بار از مسوولیت اجتماعی‌اش گفت که وظیفه داریم از درآمدهای نفتی‌مان برای بِه‌تَر کردن هوا، علی برکت الله به این نتیجه رسیده‌اند که هرچه بیشتر بنزین تولید کنند، چاهِ ویلِ اشتهایِ سیری‌ناپذیرِ خودروها می‌بلعد و نفسِ شهروندان تنگ‌تر!
می‌گفت محکم پای این تفاهم‌نامه هایی که امضا می‌شود ایستاده‌ام تا بودجه ۲.۶ میلیارد دلاری‌اش در ۱۰ سال تخصیص یابد و بنای رقابتی گذاشته اند میان کلان‌شهرها که هر کدام که سفر بیشتری از خودروها بگیرد و سوارِ قطارِ آرامشِ مترو کند، ۹.۸ سنت می‌گیرد و چه رقابتی بِه‌تَر از این؟!
محسن هاشمی هم سخن گفت، از آن خطبه تاریخی آیت‌الله در سال ۶۳، از حضور هاشمی رفسنجانی در دولت گفت که با آنکه رییس مجلس بود، اما یک‌بار برای همیشه به دولت رفت و دفاع کرد، هرچند با اختلاف کمِ آراءِ حضراتِ وزرایِ وقت در کابینه به تصویب رسید، اما سنگِ آغازینش با یک‌وام ۵میلیون تومانی بنا نهاده شد.
رییس شورای شهر پایتخت، این تصمیم زنگنه را عقلانی‌ترین تصمیم تاریخ وزارتش برشمرد که اگر اجرایی شود، تحولی در مترو شهرها خواهد بود.
شهرداری اصفهان هم تفاهم نامه را امضا کرد با شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و دوستان نفتی متعهد شدند به تامین واگن‌های خط دو و سه تا هم سرفاصله‌ها کم شود و هم زمان خدمت، بیش.
اتفاق بزرگی است که امیدوارم با پیگیری همکاران خوبم در سازمان قطارشهری و تعامل وزارت کشور آغازی باشد در تسریع در پروژه‌های ریلی نصف جهان.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد