hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > خیرین منابع طبیعی بازوان توانمند حفظ و حراست از منابع طبیعی هستند

خیرین منابع طبیعی بازوان توانمند حفظ و حراست از منابع طبیعی هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز، در  خصوص اشاعه فرهنگ منابع طبیعی جلسه ای با  مجمع خیرین  استان البرز در محل سالن جلسات اداره کل با رعایت پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا  برگزار گردید.

حامد فرضی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز، در جلسه  خیرین طبیعت البرز افزود: مجمع خیرین در راستای کمک به اجرای طرح های منابع طبیعی و آبخیزداری، بهره گیری از توان نیکوکاران و خیرین با هدف تحقق اصول توسعه پایدارمنابع طبیعی ایجاد شده است.

فرضی با اشاره به چشم انداز برنامه ششم توسعه در راستای مشارکت خیرین در طرح های منابع طبیعی اظهار داشت: ردیف چهارم بند ب ماده 29 برنامه ششم توسعه در راستای توسعه نقش مردم و سازمان های مردم نهاد در حوزه مشارکت های گروهی و تامین مالی مبتنی بر رویکرد امور خیریه و تلاش در جهت جلب مشارکت بیشتر ذی نفعان است.

 وی اظهار امیدواری کرد با توجه به خداپسندانه بودن فعالیت خیرین حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری شاهد گسترش بیش از پیش همکاری های آنان باشیم.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز ضمن اشاره به اهمیت حفاظت و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی بر ضرورت توجه تمامی دستگاه‌ها، نهادهای غیردولتی و اقشار مختلف مردم در کنار خیرین نیک اندیش بر حفاظت از این عرصه‌ها و منابع ملی تاکید کرد.

وی خیرین طبیعت را بازوان توانمند حفظ و حراست از منابع طبیعی دانست و گفت طی سال های اخیر با حمایت خیرین و مساعدت نیک ‌اندیشان بخشی از اهداف آبخیزداری محقق و شاهد حفظ و توسعه منابع طبیعی و به دنبال آن کاهش مشکلات ناشی از آسیب های وارده به این عرصه ها بوده ایم.

ایشان  با اعتقاد بر اینکه چهارچوب و روال کار برای مجمع خیرین استان باید تسهیل شود افزود: در همین راستا مجموعه منابع طبیعی البرز در راستای وظایف قانونی خود از تمامی خیرین استان در مشارکت و حفاظت از منابع طبیعی دعوت بعمل می آورد.

وی با توجه به ظرفیت های قانونی مجموعه منابع طبیعی با اشاره به تشکیل تعاونی های مرتبط،گفت: منابع طبیعی و آبخیزداری البرز در راستای تحقق سیاست های سازمانی از جمله ظرفیت و پتانسیل بند ب ماده 29 قانون، از تشکیل تعاونی های منابع طبیعی و آبخیزداری توسط مجمع خیرین استان استقبال و در این خصوص از هر گونه همکاری و مساعدت دریغ نخواهد کرد.

 

ایشان در انتها افزود: بدون شک تشکیل این نهاد ارزشمند مردمی در قالب مجمع خیرین همسو با سیاست توسعه تشکل های مردم نهاد سرآغاز فصل جدیدی در مدیریت منابع طبیعی و آبخیزداری بدست مردم خواهد بود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد