hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > حریق در ۶ منطقه طبیعی گیلان مهار شد

حریق در ۶ منطقه طبیعی گیلان مهار شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: حریق در ۶ منطقه طبیعی گیلان مهار شد.
میرحامد اختری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به افزایش دمای هوا و وزش باد گرم در استان گیلان تاکنون 6 فقره آتش‌سوزی در شهرستان‌های استان اتفاق افتاد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان خاطرنشان کرد: 6 شهرستان ماسال، آستارا، تالش سیاهکل، فومن و رضوانشهر در روزهای اخیر دچار آتش‌سوزی شدند.
وی گفت: با توجه به پیش بینی که هواشناسی استان به‌درستی انجام داده بود تمام نیروهای قرقبانی و حفاظتی با تجهیزات کامل آمادگی لازم را داشته و به‌موقع در محل آتش‌سوزی‌ها حضور پیدا کردند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با بیان اینکه با کمک نیروهای مردمی و امدادی تمامی آتش‌سوزی‌ها مهار شد افزود: وسعت آتش‌سوزی‌ها در کل 6 شهرستان در حدود 2 و نیم هکتار بود.
اختری گفت: تمام آتش‌سوزی‌ها سطحی بوده و خوشبختانه به تنه و تاج درختان آسیبی وارد نشده در 10 ماهه گذشته 232 فقره آتش‌سوزی با مساحتی حدود 483 هکتار در استان گیلان به‌وقوع پیوست.
وی افزود: آتش‌سوزی‌ها نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته در تعداد، 46 درصد و در مساحت 5 درصد افزایش داشته و این بیانگر آن است که وزش بادهای گرم در گیلان نسبت به سال گذشته بیشتر شده است. ‌
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان ابراز داشت: به همین جهت تمامی نیروهای منابع طبیعی اعم از قرق بانی، یگان حفاظتی و غیر حفاظتی در آمادگی کامل به سر می‌برند.
اختری خاطرنشان کرد: توصیه ما به جنگل‌نشینان گیلانی و همچنین مسافران این است که اگر در این روزها به جنگل‌ها می‌روند از روشن کردن آتش در جنگل خوددداری کنند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان افزود: چنانچه آتشی به مقدار هرچند کم روشن بود افراد ابتدا آن را به‌طور کامل خاموش کرده و سپس از جنگل خارج شوند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد