hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > بازدید فرماندار شهرستان سمنان و مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از طرح ها و پروژه های منابع طبیعی شهرستان سمنان

بازدید فرماندار شهرستان سمنان و مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از طرح ها و پروژه های منابع طبیعی شهرستان سمنان

فرماندار شهرستان سمنان و مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از طرح ها و پروژه های منابع طبیعی شهرستان بازدید نمودند .


مهندس نادر فخری به همراه آقای جعفرمرادی حقیقی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از حوزه های آبخیز  و برخی از   پروژه های دردست اجرای منابع طبیعی شهرستان سمنان بازدید و در جریان روند اجرای عملیات این طرح‌ها قرار گرفتند.

فرماندار شهرستان سمنان نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های خوب شهرستان در زمینه‌های منابع طبیعی، حفاظت از این عرصه‌ها را یک وظیفه همگانی عنوان کرد و گفت: جنگل‌ها، مراتع و منابع طبیعی میراث ماندگاریست که از نسل‌های گذشته به ما رسیده و همه باید در حفظ، نگهداری و انتقال آن به نسل‌های آینده کوشا باشیم.
 
فخری ضمن بیان اینکه می‌بایست با کمک دستگاه‌های متولی دست افراد سودجو از تخریب و تصرف عرصه‌های منابع طبیعی کوتاه گردد افزود: بدون شک کاهش آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی نیاز به کمک همگانی مخصوصا ساکنین حاشیه جنگل‌ها و مراتع را دارد.
 
فرماندار ویژه در این دیدار عدالت در تخصیص اعتبارات را متناسب با میانگین استانی براساس شاخص‌های شهرستان از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی خواستار شد.
 
، در این دیدار جعفر مرادی حقیقی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان ضمن تشکر از فرماندار سمنان به خاطر حمایت از طرح‌های منابع طبیعی این شهرستان گفت: همراهی و همکاری همه دستگاه‌ها در امر حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی یک ضرورت است.
 
مرادی حقیقی با بیان اینکه آبخیزداری سازنده‌ترین راهکار مقابله با خشکسالی است خاطر نشان کرد: اجرای طرح‌های آبخیزداری و هدایت آب‌های سطحی علاوه بر کاهش خسارات ناشی از سیلاب‌های فصلی در تقویت منابع آبی و افزایش تولیدات دامی و کشاورزی نقش موثری دارد.
 
در این نشست ضمن طرح مسائل و مشکلات پیش‌روی توسعه شهرستان درحوزه منابع طبیعی، راهکار‌های اجرایی در جهت تسریع امور در دستور کار قرار گرفت.

رئیس اداره منابع طبیعی سمنان بابیان اینکه هدف از درختکاری ترویج فرهنگ حفظ طبیعت است، ابراز داشت: به‌منظور تأثیرگذاری بیشتر برنامه‌ها، مراسم سال جاری با رویکرد مشارکتی و اجرای برنامه‌های نو و جذاب در دستور کار است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد