hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > تعیین روزانه ۱۰۰ هزار تومان دستمزد برای کارگران با وضعیت اقتصادی همخوانی ندارد

تعیین روزانه ۱۰۰ هزار تومان دستمزد برای کارگران با وضعیت اقتصادی همخوانی ندارد

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: هزینه مایحتاج زندگی با میزان حقوق فعلی و آینده کارگران همخوانی ندارد و تعیین دستمزد روزانه برای کارگران به میزان ۱۰۰ هزار تومان با تورم کنونی مبلغ بسیار ناچیزی است.
ولی اسماعیلی  اظهار داشت: در راستای افزایش حقوق 40 درصدی کارگران بررسی‌های لازم به عمل آمده است، امّا در صورتی که این افزایش حقوق برای سال آینده اعمال شود همچنان حقوق کارگران کافی نبوده و روزی 100 هزار تومان با تورم کنونی مبلغ بسیار ناچیزی است.
وی با اشاره به این که هزینه مایحتاج زندگی با میزان حقوق فعلی و آینده کارگران همخوانی ندارد، بیان کرد: نیاز است در راستای ارائه خدمات مطلوب به مردم برنامه‌ریزی‌های اساسی انجام یابد تا بتوانیم به نفع کارگران ورود پیدا کرده و مشکلات آنان را برطرف کنیم.
نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: زندگی با کم‌ترین میزان حقوق در حالی که یک وعده غذایی 50 هزار تومان به صورت میانگین هزینه دارد برای قشر کارگران کمرشکن خواهد بود و بدون شک در این صورت تأمین هزینه مابقی کارها ممکن نخواهد بود.
اسماعیلی تصریح کرد: در حالی که افزایش قیمت کالاها با افزایش 100 درصدی مواجه است در این میان حقوق در نظر گرفته شده برای کارگران با تورم کنونی هیچ تناسبی ندارد و نیاز است تمام تلاش خود را به‌کارگیریم تا به تورم امسال دست یابیم.
وی اظهار کرد: بازنگری در حقوق کارگران با در نظر گرفتن گرانی‌های احتمال سال آینده باید متناسب‌سازی شود تا قشر ضعیف و کم‌برخوردار جامعه تحت فشار و مشکلات معیشتی له نشوند و قوانینی تصویب شود که در حقوق کارگران بازنگری شود.
نماینده مردم گرمی در مجلس ادامه داد: حقوق کارگران هر سال 50 درصد کم‌تر از واقعیت‌های اقتصادی رشد می‌کند در حالی که باید با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی حاکم در کشور در حال و آینده نسبت به تعیین حقوق کارگران اقدام شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد