hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > مشکلات بنگاههای اقتصادی فقط تابع مسائل مالی نیست باید به عوامل بروز مشکل درون و بیرون کارگاه نیز توجه شود

مشکلات بنگاههای اقتصادی فقط تابع مسائل مالی نیست باید به عوامل بروز مشکل درون و بیرون کارگاه نیز توجه شود

کریم یاوری مشاور و نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه شورای هماهنگی دستگاه های تابعه در اصفهان گفت: مشکلات بنگاه های اقتصادی به دو دسته درون کارگاهی و برون کارگاهی دسته بندی می شود.


 یاوری  در این جلسه کمبود نقدینگی، سرمایه درگردش، بدهی معوق، مطالبات و معوقات کارگران، نیاز به اصلاح ساختار به دلایل فرسودگی ماشین آلات و تجهیزات، پایین بودن تکنولوژی، تغییر کاربری،  جابه جایی مکانی، سوء مدیریت اختلاف بین سهامداران، انباشته شدن محصولات تولید شده از جمله  مشکلا درون کارگاهی عنوان کرد.

مشاور و نماینده ویژه وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی  افزود: داشتن مهارت و نیروی کافی در بنگاه های مشکل دار را می توان در زمره مشکلات  درون کارگاهی قلمداد کرد که در اینجا نقش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و ادارات کل استانی این سازمان در یاری نمودن مدیران بنگاه ها برای غلبه براین مشکل  بسیار مؤثر است.

وی گفت: ادارات کل آموزش فنی و حرفه ای می توانند با ارتقا سطح مهارت نیروی کارو یا مهارت آموزی  درمورد  نیاز بنگاه های  اقتصادی و یا تجدید  دوره ی بازآموزی مهارت به یاری بنگاه های اقتصادی مشکل دارآمده و گره گشا باشند.

مشاور و نماینده  ویژه وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: دسته ای دیگر از مشکلات بنگاهای اقتصادی مشکل دار، از قبیل شرایط  بوجود آمده  در اثر تحریم های ظالمانه برای بنگاه های  اقتصادی، مطالبات از سازمان ها و دستگاه ها و واردات کالاهای مشابه ، تولیدات داخلی، قاچاق کالا عدم فروش در بازارهای خارجی که  به عنوان مشکلات برون کارگاهی  مطرح هستند.

یاوری گفت: کارفرمایان، سهامداران، مالکان و مدیران بنگاه های اقتصادی  مشکل دار می توانند با تکیه بر تجربه ودانش نیروی کار شاغل  در بنگاه ها یا همراهی  و همفکری  آنان و تشکل های کارگری همان بنگاه نسبت به رفع برخی از مشکلات درون کارگاهی اهتمام نمایند.


وی ادامه داد:  تجربه علمی و عملی  جهانی و کشوری ، ثابت نموده در هر بنگاه اقتصادی که  اعتماد کافی بین کارگران و کارفرمایان  وجود دارد حل و فصل  مشکلات بنگاها سهولت بیشتری دارد.

 مشاور و نماینده ویژه وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در اصفهان اعلام کرد:  جلسات مشترک کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و کمیسیون های کارگری که برخی از اعضا  شرکت کننده در آن مشترک هستند و می تواند در حل و فصل مشلات بنگاههای اقتصادی مشکل دار و کارگران تسریع ایجاد نمایند.

 این مقام مسئول همچنین گفت: در استان اصفهان حدود 80 بنگاه  مشکل دار وجود دارد که موارد مرتبط  آنها در کارگروه تسهیل در رفع موانع تولید در دست بررسی ، رسیدگی و حل و فصل قرار دارد.

یاوری در سفر یک روزه خود به اصفهان علاوه بر حضور در جلسه  شورای هماهنگی دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان از  یکی از مراکز شیر خوارگاه تحت پوشش بهزیستی و مجتمع پلی اکریل  نیز بازدید کرد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد