hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > اصفهان > قطارهای جدید متروی اصفهان مطابق با استانداردهای اروپایی ساخته و تست شده است

قطارهای جدید متروی اصفهان مطابق با استانداردهای اروپایی ساخته و تست شده است

مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری اصفهان گفت: دو رام قطار جدید متروی اصفهان مطابق با استانداردهای روز اروپایی ساخته و تست شده است.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، محمدرضا بنکدار هاشمی با اشاره به ورود دو رام قطار به سیستم متروی اصفهان، اظهار کرد: این رام‌های قطار با تجهیزات اصلی به روز از برندهای مطرح اروپایی همچون سیستم کنترل و سیستم نیرومحرکه از شرکت «بمباردیر» سوئد و سیستم ترمز از شرکت «کنور» آلمان ساخته و طبق استانداردهای اروپایی و جهانی تست شده است. 

وی ادامه داد: ساخت این قطارها براساس برق بالاسری 1500 ولت جریان مستقیم طراحی و ساخته شده است که در ذخیره سازی انرژی و بازدهی بالاتر موثر است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: هرکدام از این رام قطارها دارای 5 واگن (سه عدد موتوردار و دو عدد تریلر) به طول حدودا 20 متر است که مجموعا یک قطار حدودا 100 متری را می­سازد.


وی بیان کرد: این قطارها دارای ظرفیت یک هزار و 50 نفر مسافر (212 نفر نشسته بر روی صندلی) در حالت بیشترین مقدار مسافرگیری است.  

بنکدار هاشمی افزود: همچنین هر قطار دارای 10 سیستم مجزا شامل سیستم های کنترل، نیرومحرکه، تهویه، ترمز، در، اطلاع رسانی و کنترل صوتی تصویری مسافران، بی سیم، سیگنالینگ، بوژی و اعلام حریق است.  

وی بیان کرد: طراحی و ساخت سیستم نیرو محرکه و موتورهای الکتریکی این قطارها بر اساس حرکت در شیب 5 درصد خط اصلی و با حفظ شتابگیری حدود یک متر بر مجذور ثانیه و شتاب ترمزگیری حدود 1.2 متر بر مجذور ثانیه در حداکثر مسافرگیری است که این موارد سبب راحتی مسافرین خواهد شد.   

مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری اصفهان افزود: همچنین هر واگن دارای 4 درب ورودی مسافران به داخل قطار در هر طرف با رعایت استانداردهای راحتی و ایمنی مسافرین است که باعث سهولت بیشتر جابجایی شده است. 


وی اضافه کرد: سیستم تهویه این قطارها بر اساس دمای محیطی منفی 25 درجه تا مثبت 45 درجه سانتی گراد طراحی، ساخته و تست شده که ضامن حفظ راحتی و آسایش مسافران در طول استفاده از این قطارهاست. ضمن اینکه این قطارها قابلیت سیر با سرعت حداکثر 80 کیلومتر در ساعت و سرعت متوسط 50 کیلومتر در ساعت با در نظر گرفتن توقف در ایستگاه ها را دارد



امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد