hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > تهران| برداشت بیش از 320 هزار تن ذرت علوفه‌ای از دشت ورامین

تهران| برداشت بیش از 320 هزار تن ذرت علوفه‌ای از دشت ورامین

کشاورزان دشت ورامین در سال جاری بیش از 320 هزار تن ذرت از زمین‌های کشاورزی برداشت می‌کنند.


علی‌اشرف کریمیان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قرچک در این خصوص اظهار داشت: در حال حاضر شهرستان قرچک، 868 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر کشت ذرت علوفه‌ای قرار دارد که تاکنون بیش از 550 هکتار آن برداشت‌شده است.

کریمیان بیان داشت: عمده ذرت کشت‌شده در شهرستان ذرت علوفه‌ای است که برای مصارف دامداری‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد که بعد از درو کردن محصول در دامداری‌ها انبار می‌شود یا به سایر شهرستان‌های کشور فروخته می‌شود.

او اذعان داشت: در حال حاضر در هر هکتار بین 47 تا 50 تن ذرت علوفه‌ای به دست می‌آید و عمده کشت ذرت شهرستان در جنوب شهرستان یعنی در روستاهای محمدآباد، قشلاق اول و دوم و داودآباد است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قرچک بیان داشت: در حال حاضر ذرت خوراکی برای مصارف خانگی 12 هکتار است که در هر هکتار بین 20 تا 25 تن محصول به دست می‌آید.

او گفت: به کشاورزان شهرستان قرچک جهت کشت محصولات کم آب پیشنهادشده است و کلاس‌های آموزشی نیز در این خصوص برگزار شد تا از کشت محصولات پرمصرف خودداری کنند.

کریمیان اظهار کرد: در حال حاضر ذرت علوفه در شهرستان به ازای هر کیلوگرم 2 هزار ریال تا دو هزار و پانصد ریال است.

محمدحسین تاجیک مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورامین نیز در این زمینه گفت: در شهرستان ورامین نزدیک به 4400 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان که عمدتا در بخش جوادآباد است زیر کشت ذرت علوفه‌ای رفته است.

او گفت: شهرستان ورامین به‌تنهایی دو برابر شهرستان‌های هم‌جوار ذرت علوفه زیر کشت دارد.

تاجیک افزود: در حال حاضر بیش از 3500 هکتار از اراضی کشاورزی ورامین زیر کشت ذرت علوفه‌ای قرار دارد و برداشت محصول انجام‌شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورامین تصریح کرد: ذرت علوفه‌ای در بخش دام‌پروری مورداستفاده قرار می‌گیرد چراکه دشت ورامین به‌عنوان قطب کشاورزی و دام‌پروری استان و حتی کشور است که بیش از 30 درصد از لبنیات و گوشت قرمز استان تهران را تأمین می‌کند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد