hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > "‍ انجام بیش از ۱۸۰۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی گرمسار در سه ماهه گذشته"/ "بازرسی از ۲۳ فروشگاه زنجیره ای در شهرستان شاهرود"

"‍ انجام بیش از ۱۸۰۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی گرمسار در سه ماهه گذشته"/ "بازرسی از ۲۳ فروشگاه زنجیره ای در شهرستان شاهرود"

سرپرست اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان گرمسار از انجام بیش از ۱۸۰۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی این شهرستان در سه ماهه گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رویداد ایران، زهرا پازوکی با اعلام این خبر گفت: در جهت حمایت از حقوق مصرف کنندگان و همچنین نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی تولیدی و خدماتی در سه ماه گذشته سال جاری ، ۱۸۲۳ فقره بازرسی دراین شهرستان انجام شده است.

وی افزود: در این مدت و با بازرسی های صورت گرفته ، ۲۵۰ فقره پرونده تخلف صنفی به ارزش ریالی بالغ بر یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال با عناوین تخلف ، گرانفروشی ، کم فروشی ، عدم درج قیمت ، قاچاق کالا ، عدم صدور فاکتور و غیره تشکیل که جهت بررسی و صدور رای به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

سرپرست اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان گرمسار تصریح کرد: طی این مدت ، تعداد ۱۴۸ مورد گزارش و شکایت مردمی به سامانه ستاد خبری شهرستان اعلام شده است که بیشترین آمار گزارشات دریافتی در این حوزه بترتیب مربوط به گرانفروشی، تقلب در کسب و احتکار میباشد.

زهرا پازوکی اضافه کرد: از مجموع شکایات دریافتی ، تعداد ۱۸۲ مورد شکایات مردمی توسط بازرسان این اداره بررسی که در روند بررسی شکایات برخی موارد منجر به مصالحه و جلب رضایت شده است.

وی خاطر نشان کرد: تمامی واحد های صنفی و فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای در شهرستان موظف به نصب قیمت کالا و نرخنامه در معرض دید عموم هستند و شهروندان می توانند هرگونه تخلف اعم از گرانفروشی، عدم نصب قیمت ، عدم صدور فاکتور و امتناع از عرضه کالا و غیره را به شماره ۱۲۴ سامانه ستاد خبری اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان گرمسار گزارش کنند.


همچنین سرپرست اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان شاهرود از اجرای طرح رصد و پایش قیمت ها در فروشگاه بزرگ و زنجیره ای در این شهرستان خبر داد.

امیر بشیری با اعلام این خبر افزود: در این طرح ، گشت های نظارت از ۲۳ فروشگاه بزرگ و زنجیره ای در شهرستان شاهرود بازرسی های لازم را انجام و نحوه فروش و قیمت کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی در این واحدها مورد بررسی و رصد قرار گرفت.

وی عنوان کرد: این طرح توسط ۷ اکیپ نظارتی و با حضور ۲۰ نفر از بازرسان و کارشناسان اداره صنعت ، معدن و تجارت ، اتاق اصناف و بسیج اصناف شهرستان انجام و تمامی اقلام قابل عرضه در فروشگاه های بزرگ از نظر قیمت و فراوانی ، در این بازرسی ها پایش شده است.

سرپرست اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان شاهرود اظهار داشت: طی انجام این بازرسی ها ، تعداد ۸ مورد پرونده تخلف با عناوین گرانفروشی ، عدم درج قیمت ، عدم ارائه فاکتور کشف به ارزش ریالی بیش از ۳۳ میلیون ۵۰۰ هزار ریال تنظیم که جهت رسیدگی و صدور حکم به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد