hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > اولین هفته فرهنگی سمنان برگزار می شود

اولین هفته فرهنگی سمنان برگزار می شود

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر سمنان گفت : نخستین هفته فرهنگی شهر سمنان از ۳۰ دی برگزار و تا هفتم بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری رویداد ایران، محمد همتی در سیصد و بیست و دومین نشست رسمی شورای اسلامی شهر ، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به مقوله فرهنگ گفت: ترویج و سرمایه گذاری در فرهنگ برنامه ها را در هر موضوعی به هدف می رساند و نباید گستردگی فرهنگ را به موضوعات کوچک و کلیشه ای محدود کرد .

همتی ضمن ارائه پیشنهادهای مطرح شده در نشستی که با برخی صاحب نظران فرهنگی و سازمان های مردم نهاد شهر سمنان برگزار شد گفت:  نخستین هفته فرهنگی شهر سمنان از ۳۰ دی برگزار و تا هفتم بهمن ماه ادامه خواهد داشت که به علت بیماری کرونا بر نمایش و تولید برنامه ها در فضای مجازی تاکید می شود.

وی بیان کرد: هفته های فرهنگی طرحی است که برای هر فصل با توجه به تقویم فرهنگی و با در نظر داشتن مناسبت های مذهبی برنامه ریزی و اجرای آن در یک هفته در هر فصل با تاکید بر موضوعات فرهنگی مختلف جهت احیا و شناخت فرهنگ غنی سمنان از سوی مردم و برای مردم اجرا می شود.

عضو شورای شهر سمنان با اشاره به تدوین تقویم فرهنگی شهر سمنان گفت :  صاحب نظران در نشست های فرهنگی  به بررسی روزهای مهم سمنان و درج رویدادهای با اهمیت  مانند ثبت زبان سمنانی،روز تشکیل شدن شهر یا استان سمنان، روز ثبت  آثار تاریخی و مراسم معنوی ارزشمند،زادروزهای مفاخر گذشته و معاصر،روز های با اهمیت در حوزه دفاع مقدس شهر سمنان مانند سالروز شهادت شهدای شاخص و ثبت برنامه ها و جشنواره هایی از جمله انجیر، انار،گل نرگس، ونگون (بادمجان) و غیره می پردازد که خود زمینه ای برای برنامه ریزی و برگزاری برنامه های فرهنگی با تاکید بر ارزش های شهر سمنان است.

رئیس کمسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر سمنان خاطر نشان کرد: سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری سمنان به همراه مرکز همایش و پژوهش شورای اسلامی شهرداری و شورای شهر سمنان برنامه ها و طرح ها و پیشنهادات دغدغه مندان شهر سمنان در این حوزه  جهت غنی شدن تدوین این تقویم و برپایی برنامه ها دریافت می کند و برنامه های اجرایی نیز با محوریت سازمان های مردم نهاد برگزار خواهد شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد