hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > پیشرفت 60 درصدی اجرای طرح مدیریت چرا و پايش مراتع قشلاقی شهرستان سمنان در سال 99

پیشرفت 60 درصدی اجرای طرح مدیریت چرا و پايش مراتع قشلاقی شهرستان سمنان در سال 99

معصومه منظمی رئیس اداره منابع طبيعي و ابخيزداري شهرستان سمنان از پیشرفت درصدی 60 طرح مدیریت چرا و پایش مراتع قشلاقی شهرستان سمنان در سال 99 خبر داد.


منظمی گفت: گفت: طرح مدیریت چرا و کنترل دام با توجه به تحقق اهداف و سیاست‌های سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور و نیز جلوگیری از تخریب و ارتقای اکوسیستم عرصه‌های طبیعی از آذرماه سالجاری آغاز گردیده و تا پایان اسفند در سطح مراتع قشلاقی شهرستان سمنان ادامه دارد.

وی افزود: با اجرای این پروژه که از آن به‌عنوان یکی از عملیات‌های اصلاح مرتع نام برده می‌شود، به گیاه فرصت تجدید رشد کافی داده می‌شود و مراتع حفظ شده و شاهد پوشش گیاهی مناسب از لحاظ کمی و کیفی خواهیم بود.

منظمی گفت: پروژه کنترل دام با اعمال اقداماتی از جمله تشکیل اکیپ‌های پایش که روزانه مراتع را نظارت و پایش می‌کنند و با راستی آزمایی هر سامانه عرفی بر اساس کنترل کارت ممیزی مراتع، حذف دامدارانی که بیش از ۳ سال ترک دامداری نموده اند یا اقدام به اجاره دادن مرتع می نمایند ونهایت سوق دادن بهره برداران جهت اخذ کارت پروانه چرا و تهیه طرح مرتعداری و نظارت بر اجرای طرح های مرتع داری مصوب طبق کتابچه طرح اجرا می شود.

منظمی عنوان کرد: طرح پايش مراتع قشلاقی در سالجاری در 18 سامانه مرتعی شهرستان اجرا می گردد که تا کنون در 10 سامانه مرتعی شامل زردکمر، علی شیخ، کاهدان، لو مسجد، لونو، نوکه بالا و پایین، نیم بند، وطن، ویراب اجرا گردیده است.

 منظمی ابراز امیدواری کرد که با اجرای طرح پایش مرتع داران حقیقی شناسایی شده و بتوان با مشارکت بهره بردارن، جوامع محلی، افزون بر بر حفظ و احیا اکوسیستم مرتع از ظرفیت ها و پتانسیل های مراتع شهرستان در راستای توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و گردشگری و بهبود معیشت بهره برداران شهرستان فراهم گردد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد