hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > سند حفاظت از گربه‌سانان هم‌بوم یوزپلنگ آسیایی تصویب می‌شود

سند حفاظت از گربه‌سانان هم‌بوم یوزپلنگ آسیایی تصویب می‌شود

جلسه‌ شورای راهبری طرح بین‌المللی حفاظت‌ از یوزپلنگ‌ آسیایی برگزار و مقرر شد سند مفهومی حفاظت از گربه‌سانان هم‌بوم یوز تصویب شود.
 جلسه‌ شورای راهبری طرح بین‌المللی حفاظت‌ از یوزپلنگ‌ آسیایی با حضور مسئولان‌ و نمایندگان وزارت امور خارجه‌ و دفتر برنامه توسعه ملل متحد در ایران، مدیران‌ و نمایندگان دفاتر امور بین‌الملل، دفتر حیات‌ وحش‌ سازمان، مدیران کل‌ هفت استان یوزخیز، مشاوران و کارشناسان ‌حوزه معاونت محیط ‌طبیعی، تیم‌ کارشناسی طرح به منظور ارائه‌ گزارش فعالیت‌های‌ طرح‌ در فاز سوم‌ در سال‌‌های 2019 و 2020 و همچنین‌ سند مفهومی‌ حفاظت‌ از گربه‌سانان هم‌بوم‌ با یوز در زیستگاه‌ها و کریدورهای‌ برون‌زیستگاهی‌ در هفت استان یوزخیز تشکیل شد.
در این جلسه که به ‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، پس‌ از ارائه‌ گزارشات و استماع  شرکت‌کنندگان‌ و اعلام‌ نظرات‌ مدعوین‌، شهاب‌الدین منتظمی مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست ضمن بیان درس‌آموخته‌ها و دستاوردهای طرح، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت جوامع محلی و ذینفعان و حفاظت مشارکتی از برنامه‌های معاونت طبیعی و تنوع زیستی است، همچنین قطعا استفاده از پتانسیل  سایر دستگاه‌ها و مجامع بین‌المللی کمک مؤثری به حفاظت از زیست‌بوم‌ها و گونه‌های جانوری می‌کند.

معاون نماینده مقیم دفتر توسعه سازمان ملل‌ متحد در ایران در اظهارات‌ خود ضمن‌ موفقیت‌آمیز دانستن فعالیت‌ طرح‌ طی دو دهه‌، بر استفاده ازدانش و تجربیات‌ این طرح درسایر مناطق کشور و بسیاری‌ از کشورهای دنیا تأکید کرد.
همچنین، در این نشست مقرر شد گزارش سالانه طرح، ارائه و سند مفهومی حفاظت از گربه‌سانان هم‌بوم یوز تصویب شود، همچنین نیازهای‌ مالی طرح از سوی سازمان محیط‌ زیست‌ و برنامه عمران ملل متحد (UNDP) تأمین شود و همکاری‌ها کماکان‌ ادامه داشته باشد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد